Wednesday, January 5, 2011

UiTM PP - ReG. Day 01-01-2011 (2nd Sem)


Anak tunggalku Afif akan msk ke semester 2 (2011), since brg2 dia banyak aku kena la antar dia pulang ke sana. Kelam-kabut gak la aku cari peneman....w/p aku da booked lama my lil bro Aman (al-maklumla dia tu bz manjang, pantang cuti terbang sana-sini). Sbb aku da booked dia awal2 dia kata ok la (tapi still tak leh caya gak dia ni). Aku pk plan B kalo tiba2 dia xdpt teman aku. Yela nak pergi tu ok sbb ada Afif tapi time blk tu camne ek? Kalo jd apa2 dlm perjlnan Penang-KL, almaklum la bknnya dekat pon....4-5 jam gak la driving (tu pon kalo x singgah-menyinggah).

Mmg spt yg aku jangka, Aman cam berdolak-dalik (sbb ye la sian gak kat dia sbb dia keje even aritu pon, 31/12/2010 w/p PM da declared cuti) Ye la keje ngan bank lebih2 bhg dia tu - internet banking mmg ssh nak cuti & lebih2 dia yg siapkan sume jadual kerja anak2 buah dia, so kalo xde org keje dia la yg kena keje (eh! pjg lebar lak aku dok cite psl Aman ni ngape, ni da larik topik, hahahahahaha). Ok, back to the story......

Mlm tu mula2 Aman soh jemput dia kat Terminal Putra kol 2 pagi (ye la mlm thn baru, train schedule dipjgkan), tapi tup2 dia kol kata dia sampai situ kol 1 pagi. Kelam kabut gak la aku sbb last minute msh terkial2 kemas2 brg2 Afif & masak2. Opppsss...masak2?? Masak apa ek? Ala masak bodoh2 jer...hahahahhahaha. Aku prepared popiah goreng. Da la siang x tido, malam tu pon aku tak sempat nak rihat2 dulu. Yela si Aman pon da ckp dia tak nak drive sbb penat keje. Dia janji jd peneman aku je pergi-balik. Actually mmg dia bkn saja2 nak siksa aku camtu tapi aku akui dia kepenatan sbb mlm tu pon dia keje sampai kol 8pm, blk uma dia kata tak dpt rihat sgt & midnite dia trus naik train.

Kol 1 pagi (1/1/2011) aku trus drive ke Terminal Putra Gombak jemput Aman. Tup2 baru drive bape minit perut ku memulas lak, adeiiiiiii, aku tak tau ngape, angin ke apa? Aku pecut ke terminal jemput dia & berkejar2 cari toilet sbb aku risau bkn angin biasa je, hahahahaha.

Our 1st station stop kat mana tau.....dekat je, hehehehe. Shell Station MRR2 berhampiran simpang ke Genting tu la....berlarik2 aku ke toilet & soh Afif & Cikman dia pam tayar keta (sume tu pon xsempat2 aku wat seblm tu). Masa nak masuk toilet tu aku nampak ramai bdk2 muda cam berkonvoi2 kot baru blk celebrate thn baru. Aku tak kesah da, aku trus msk toilet. Ble da kat dlm tu, aku jd cuak sbb aku cam terdgr sore bdk2 tu btl2 kat luar toilet tu. Aku jd takot lak, da la x bawak hp sbb kocoh-kacah berlari td.....aku risau camne nak kuar sbb bdk2 yg berlepak2 kat luar tu ramai. Tapi aku beranikan diri gak sbb aku kata watpe aku nak tkt aku bkn anak dara agi, takkan bdk2 tu terliur gak, hahahahaha.

Pas abes urusan seri paduka baginda tu, aku terhendap2 nak kuar & alhamdulillah jauh dari sangkaan aku, upe2nya bdk2 tu kat luar toilet lelaki, cuma suara dorang kuat sbb da sunyi time tu & dgr cam luar toilet aku je. Cpt2 aku kuar & gi ke keta & kami mulakan perjalanan kami ke utara. "Penang, here we come".

Aku drive slow2 & kebetulan cuaca sungguh baik. Kereta2 tak banyak sgt & aku kerap terserempak dgn bdk2 motor yg berkonvoi. Ye la da nak bukak skolah, so org2 berkeluarga da tak nak bercuti time2 tu kecuali bdk2 bujang je. Aman & Afif lena masa aku memandu sorang2.....sian lak aku tgk w/p aku juga kepenatan & mengantuk.

Upe2nya sakit perut tu bkn setakat tu je....hampir setiap perhentian & R&R aku benti wat pelaburan, hahahaha.....w/p bkn terdesak sgt tapi still sakit perut, aku decided baik tak yah tgu da genting2 baru cari toilet. Mmg jangkaan ku tepat, setiap kali aku msk je toilet, dan2 perut ku skt semula. Ntah apa la yg aku mkn siang tu sampai sakit2 camtu, aku rasa aku tak makan sgt sbb bz mengemas & masak.

R&R Sg. Perak - berhenti solat Suboh

Akhirnya setlh benti bape kali termsk lelapkan mata sekejap di sini-sana akhirnya kami sampai ke R&R Sg. Perak & kami solat suboh di situ. Afif amek kesempatan utk bersiap2 salin baju & kami bekpes di R&R Semanggol. Since perut ku yg tak tentu arah aku jd hilang selera nak makan. Aku hanya mkn sekeping kueh & nasi lemak yg diorder (masa aku kat toilet) utk ku aku tak mkn.

Akhirnya sampai la kami ke UiTM Bukit Mertajam pada jam 8 lebih. Wah! ni kira lambat la sampai sbb kami bertolak kol 1am & sepatutnya kami sampai jam 5-6am. Mgkn sbb kerap sgt berhenti-n-berihat & aku pon drive slow2 sbb bkn rushing sgt pon.


Tempat Pendaftaran Kolej (dorm)

Kami trus ke blok Dewan Makan (bangunan baru) utk mendaftar kolej Afif. Mujur kami sampai awal & urusannya tak makan masa sgt.



Afif selesai mendaftar masok kolej (dorm)

Pas mendaftar Afif amek kunci di kolej barunya & da ble check-in. Kami pon sama2 mengangkut2 brg2 brg ke dorm barunya (yela aku pon nak tgk gak mana dia akan tinggal, cuma time tu je kami leh msk, lain kali perempuan tdk dibenarkan).

Beg & brg2 yg dibawa dari rumah
(ni hanya sbhg aje, ada lagi yg ditinggalkan di rumah kwnnya)



Kolej (dorm) baru - Kolej Baiduri





Bilik dorm Afif



Letak brg2 dulu sblm keluar semula

Pas selesai check-in brg2, kami ke Dewan Wawasan utk mendaftar course pula. Aku amek kesempatan utk meninjau2............toilet (hahahahaha) sambil melawat2 sekitar dewan tu. Memandangkan perut tak bape nak sakit time tu & aku pon x jumpa mana toilet , aku amek kesempatan utk memotret2.

Tempat pendaftaran Course
(Dewan Wawasan)












Selesai mendaftar Course



Pas selesai sume aku pujuk (wat kali terakhir) Aman utk msk pulau....adeiiiii mmg malang la jawabnya, dia ttp malas sbb malas nak ronda2 katanya. Pastu aku pun terpk kalo aku ronda2 tentu aku tak cukup rihat, since aku jugak yg akan drive pulang, aku lak cadangkan kami lepak di AEon tak jauh dari situ utk lunch & tgk wayang. Tgk wayang....ooooooo tu hanya alasan je, alasan yg paling tepat nak tido!!!! Hahahhahaha.....


Pas amek kwn Afif, Farah (tmpat dia tumpang brg2 lain), kami trus ke AEon Seberang Perai City.

Lepak di AEON Seberang Prai City Shopping Centre




Aman decided kami lunch kat Pizza Hut je sbb dia lebih selesa makan situ. Tak kesah la sbb dia yg banjer kan? Belasah jer....w/p aku senarnya tak bape selera nak makan sbb perut ku msh upset. Aku just jamah2 sket2 supaya x lapar. Mmg masa tu letih ya amat tak leh cite la, apa yg aku pk kan ialah bersandar di kerusi panggung tu & lelapkan mata.

Afif & Farrah (bekas kwn sekolah yg skang study di Politeknik PP)


Wajah layu tak cukup tido termasuk sakit perut...huhu
(terpaksa drive to-n-fro - 2 nites tak tido)


Cikman (my lil bro) yg menemankan aku
(lunch di Pizza Hut disponsor olehnya)

Pizza yg diorder
(bnyk sgt sampai tak terabis terpaksa paksa Afif abeskan)


TGV

Ticket utk 4 org

Akhirnya ikut waktu yg sesuai...w/p sebenarnya nak tgk Hantu Kak Limah (still kempunan nak tgk sbb bape kali pergi tapi tak dpt gak nak tgk), kami pilih The Gulliver's Travels.

Sblm tu kami pusing2 kejap sbb masa msh ada. 1st thing kami singgah ke.....cam biasala, toilet, hahahahahaha (tmpt plg kerap aku melawat kali ni). Kami jugak solat dulu kat situ & pastu ronda2 & aku tersangkut kat 1 kedai....aku soh dorang tinggalkan aku dulu & msk panggung. Pas bahagi2 ticket, aku ronda sorang2. Tapi perut ku mmg tak sporting tol....sakit blk.


Film yg kami tonton aritu - Gulliver's Travels

Cite yg kami tonton tu cam best jer tapi ntah la tak tau hujung pangkal sbb aku terlena sekejap2 (ye ke sekejap2?) . Ble abes je aku cite kat dorang yg aku tak tgk sgt cite tu sbb ngantuk, upe2nya sume pon sama gak, hahahahahaha.

Pas abes nonton aku antar semula si Farah ke aptnya & Afif ke kolej & kami trus pulang. Masa tu hampir jam 3.30pm.

Hampir sepjg perjlnan hujan turun & aku drive slow2 & benti sesekali utk solat & rihat.





3 comments:

Fadzrul Azree said...

nice and simple.. chantek n kelllas gitu.... background blog mama.. hehhe...

btw, this sem afif jd la PMDS.. hehe.. bley jaga junior2.. (sje nk promote tuh)dh jd senior dh...

Shikin JD said...

Hahaha, amek background yg std je yg ada kat blog ni...dulu punya cam da ilang pastu da boring ngan colornya, saja nak tukar wajah..

Tu la ada gak soh dia xtv sket dia kata mayb tis year kot....

Fadzrul Azree said...

std tp ok la.. not bad... hehehe
btul2, harus xtv la bila brada di uitm.. klu xtv sng klu de poblem atleast de knl dgn pegawai2, then sng skit urusan... cthnye klu x dpt dok kt kolej, so, at least de sokongan from pegawai utk bg kita dok dlm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...