Saturday, January 29, 2011

AnaKku PuLaNg CuTi CNY....


Yey....yey....anak aku da balik....anak aku da balik !!!


Anakku pulang dari sekolah

Anakku bawak baju kotor

Mari la cepat mari basuh

Lepas tu boleh masuk dapur

( nyanyi ikut lagu "Bapaku Pulang Dari Kota" )


Anak tunggalku blk cuti start dari 29/1/2011 sampai 6/2/2011. Lama kan? Best !!!!! Dpt gak la aku paskan rindu sekejap, almaklumlah nak gi utara sana bknnya dekat. Yelah anak aku tu la sorang saja, ble dia xde mmg sunyi giler, takde kwn gado....hahahahaha.

(Mode : hepi giler)


Sebbaik tmpt dia study tu (UiTM, PP) ada wat chartered bus utk student blk cuti, so tak yah la dia nak kelam kabut gi stesen bas awam. Bas trus msk dlm. Bas btolak dari sana tepat jam 10 mlm (Jumaat, 28/1/2011). Sampai KL ngam2 kol 2.30 pg (Sabtu, 29/1/2011). Aku mula2 igt nak tdo lu sblm amek dia kat Hentian Duta....tapi tiba2 aku terjaga kol 12.00mn & trus aku tak tido sambil tgu dia (takot terlena trus tak sedar), sambil tu sempat aku on9 jap utk isi masa.


So, apa agaknya program kami masa dia cuti ni ek? Pjg tu....tapi masalah negaranya aku lak tak dpt cuti 31/1/2011 & 2/2/2011. Yelah 1/2/2011 tu Hari Wilayah so kalo amek 2 aritu tu kira dpt la seminggu direct kan? (yo la 3 & 4/2/2011 kan cuti CNY). Tp sbb boss aku & sebhg staff lain da applied so nganga je la....hmmmmm

(Mode : sedih giler....huwarghhh).


Kalo la aku dpt cuti aku da plan banyak program nak wat ngan dia. Antaranya balik kampung dia (kg abah dia senarnya). Yela da lama kami x bk sana. Raya lepas pon kami x jd blk & cuti ujung taon pon tak gak.....adeiiiii. Tkt dorang igt kami da lupakan dorang lak. Masa je yg x mengizinkan senarnya.


Aku pon plan nak wak dia jalan2 kat KL ni cam tengok wayang, muzium, KL Tower, window shopping (hahahaha, tu jalan2 ke?...yela jln2 la sbb jln sambil tgk2 brg kan?), gi umah Wak Nor dia (makcik anakku seblh abah dia), lepak2 ngan my family sambil makan2, ikut kakak ku shooting kat Johor, etc (plan2 spontan).



Shikin JD : Wawawawawa Makcik oiii !!!! Baek punya planning?? Tp dpt ke wat sume tu? Takot planning tgl planning jer. Tp xpe gak, yg penting korang dpt abeskan masa sama2. Plg2 ko mskkan je la dia mknan sdp2, dia kan ske mskan air tgn ko w/p skadar telur goreng (yo la kan ko malas masak, hikhikhik).....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...