Friday, January 21, 2011

NiGhTs in RoDanThe.....


"Love is possible at any age, at any time and often when least expected."

Selasa lepas (18/1/2011), aku tak bape sihat (PMS) & aku jugak terlalu down, so aku just abeskan masa ngan menonton TV. Tiba2 aku bukak channel HBO yg menyiarkan sebuah filem drama yg amat romantik. Kebetulan pelakon (hero) adalah Richard Gere yg aku minati sbb slalu membawa watak romantis yg sesuai ngan jiwaku eg. Pretty Woman. So apa lagi, layan lar.....

Actually aku da tgk filem ni dulu tapi separuh2...so aritu aku tonton sampai abes. W/p citenya simple tapi mmg mencuri tumpuan & ati ku, mgkn krn watak hero-heroin adalah watak yg berumur cam aku la kan, hehehe....

Ok melalut2 lak aku kan? Kite trus je la ke review yg aku wat utk filem tersebut :


"Nights in Rodanthe"

Penggambarannya dibuat pada tahun 2008.

Lakonan :
Richard Gere (Dr. Paul Flanner)
Diane Lane (Adrienne Willis)

Genre :

Drama & Romance

Sinopsis :
Adrienne Willis (Diane Lane), sorang wanita yg bercelaru hidupnya selepas berpisah dgn x-hubbynya cuba merawat hatinya di sebuah penginapan sorang sahabat karibnya di persisiran pantai sebuah bandar kecil Rodanthe di North Carolina pada satu hujung minggu.

Dia mengharapkan menemui ketenangan & memikirkan ttg konflik x-hubbynya yg ingin kembali kpdnya dan juga ttg anak gadisnya yg membencinya.

Di sana dia telah dipertemukan dgn seorang lelaki, Dr Paul Flanner (Richard Gere) yg merupakan satu2nya tetamu di situ yg juga sdg menghadapi krisis diri. Pertemuan keduanya telah melahirkan bimbit2 cinta dimana msg2 sblm tu tlh menutup hati kpd cinta.



Emosi dalaman Dr Flanner yg bercelaru setelah kematian pesakit terakhinya di meja bedah juga telah menyebabkan anak tunggalnya yg juga merupakan seorang Dr telah membawa diri ke kwsan pedalaman utk berkhidmat kpd org2 yg kurang berkemampuan.

Malangnya, setelah cinta mrk bertaut, Dr Paul Flanner telah pergi meninggalkan Adrianne keseorangan dgn meninggalkan memori cinta yg terindah pdnya. Dr Flanner telah terlibat dlm kemalangan semasa banjir di klinik anaknya yg telah menyebabkan kematiannya yg tragis.

Sebelum kematian tersebut hubungan Dr Flanner & anaknya telah pulih kembali & juga ekoran dpd kematiannya, hubungan Adrianne & anak gadisnya bertambah erat & lbh memahami antara satu dgn lain semasa Adrianne berada dlm keadaan yg teramat sedih.






Latar belakang :
Rumah utk penggambaran tersebut bukan lah rumah yg sebenarnya tetapi telah dicipta sedemikian rupa.

Begini lah rupanya rumah tersebut yg telah dibawa ke lokasi penggambaran.






Bentuk penginapan tersebut yg sungguh unik



Shikin JD : Sebuah drama yg sungguh indah & romantis ini telah berjaya menitiskan airmata ku & menggugat jiwaku yg rapuh ini. Cinta yg berputik setelah msg2 dewasa amatlah indah krn msg2 lbh memerlukan & saling melengkapi antara satu sama lain & bkn lagi berdasarkan nafsu semata2.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...