Thursday, June 25, 2009

ReSuLt bLooD TeSt & RaDio AcTive


Hari Rabu, 24/6/2009, aku gi spital utk amek result blood test & jumpa Dr. Appt kol 11am tapi aku gi awal dlm kol 9am sbb takot ramai org. Sampai2 je da agak, punya la jauh cari parking, sabau je la.

Tapi sebbaik kaunter bayaran tak bape ramai org. Tgk2 sume kat situ pakai topeng tutup mulut & idung. Adoooi baru aku rasa cam takot sbb tau je la kat situ ramai org, aku doa je jgnla berjangkit ngan wabak yg sdng menular skang ni, H1N1 atau lebih dikenali sbg Selsema Babi (kalo ckp H1N1 org tak takot, tapi ble sebut Selsema Babi cam ada perasaan lain sket, hehehe).

Tak sempat nak duduk nombor da naek. So aku gi kaunter klinik lak, org mmg ramai la time tu, mmg da agak pun. Tgu cam besa la, boring2 aku kuar cari paper lu. Da la sejuk dok bawah kipas, menggigil aku, tapi pasal tmpt penuh belasah je la. Ble aku kejap2 ngomel2 kesejukan org kat sebelah aku pandang je. Mgkn dia rasa kepanasan tapi aku lak kesejukan. Mmg aku ni terbalek, org panas aku sejuk.

Pasal lama sgt & pala pun ting tong, aku pejam2kan mata sbb ngantuk pun ye. Sebbaik ada anak cina sorang tu (17 bulan-aku tau sbb aku tanya mak dia, hehehe) punya la keletah & comel serta terlebih ramah kejap2 senyum2 kat aku. Sonok sket, aku pun tegur2 kat dia..."..hallo....". Yg best tu dia tersenyum2 manis. Adooi syoknya kalo aku ada anak pompan camtu, comel giler. Kami kat situ terhibur ngan baby tu lebih2 lagi dia gi kejar2 bdk lelaki yg ketakotan sambil pusing2 kat ayah dia, hehehe, lucu tol.

Lama gak la da dekat2 kol 12 baru nombor ku naek. Aku seram2 tgu apa ka result blood test aritu. Tapi ble Dr tu trus ckp, result bagus. Aku rasa cam lega sgt. Tapi aku soh Dr cek BP aku sbb da bape ari pala ku sakit sangat. Ble BP dipeksa, Dr kata BP aku bagus, 130....so dia kata maybe aku terlalu stress atau kepenatan. Aku rasa lega sket.

Kerana result blood test tu da maken baik Dr kurangkan dose ubat yg aku perlu amek. Katanya nanti kena wat lagi blood test. Dulu Dr ada ckp kemungkinan aku akan kena minum air radio active.

What? Radio active??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...