Friday, June 26, 2009

HePi BesDey AnGah ZaMaNi....



Harini, 26/6/2009 merupakan ulangtahon kelahiran buat Cikgu Zamani yg ke 25 yg ku panggil Angah. Aku kenali Zam semasa di forum NFC. Mula2 cam segan nak borak2 ngan dia, tapi masa tu aku rajin gak borak2 ngan dia & lain2 nubies spt Iras, Ecah etc.

Zam bersama2 ngan Alongnya, Iras
(aku ske pix ni sbb ada bunga kat depan dorang tu
& baju yg dipakainya tu, mmg nampak macho)



Zamani berasal dari Kelantan, bermastautin & membesar di Serdang bersama2 keluarganya. Kini mengajar di sekolah pendidikan khas di Kuching, Sarawak.

Dalam Nubhan FC ni, Zam paling rapat dgn Iras & Ecah...hubungan mereka mmg cam adik-beradik. Siap gado2, manja2 lebih2 lagi kedua2 Zam & Iras ske sgt membuli Ecah. Dari situla dtgnya panggilan Along (Iras) & Angah (Zam).

Pertama kali aku bersua muka dgn Zam semasa di Mid Valley pada 15/12/2008. Pada mulanya aku igt Zam ni pemalu, tapi rupenya peramah & ske wat lawak. Dia pandai bercakap (ye la da professionnya sbg guru la katakan) & pandai menceriakan suasana. Aku yg kdg2 segan ble berjumpa org wat pertama kali pun tak kekok ble dgnnya. Mmg tak kering gusi la ngan gelagatnya, lebih2 masa tu dia asyik mengusik2 & membuli Alongnya, Iras.

Dia kuat berjalan tapi masa tu aku tak rasa letih langsung ber'saie' dari pangkal ke ujung Mid Valley tu sbb mgkn tak boring ble bersama2 dgnnya. Abes kami diseretnya masuk ke setiap kedai yg ada di situ. Kalo pegi sendiri jgn harapla nak ziarah sume kedai2 yg ada kat situ, hahahaha.

Kenangan tu mmg indah pada ku walaupun aku hanya berkesempatan bertemu dgnnya sekali aje.

Di kesempatan ni, mama nak mengucapkan
HEPI BESDEY ZAM
semoga panjang umo, dimurahkan rezeki & cepat kawen...amin.



2 comments:

Zamani84 said...

Mama!
THANKS!!
Tersipu2 Zam bace
Hik hik ;}

Shikin JD said...

u r most welcome
ala, apa nak malu2
ni je yg ma leh adiahkan

once again, hepi besdey!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...