Tuesday, February 8, 2011

ANaKku PuLaNg ke KoLej....



Akhirnya, setelah lbh kurang 8 ari anak tunggal kesayanganku pulang bercuti semester, akhirnya dia pulang semula ke Penang pd 6/2/2011 naik bas di Hentian Duta.


Ble aku tau saja date dia nak blk ke sana (masa tu dia msh kat Penang) cpt2 aku book ticket bas utknya pulang nanti. Mujur aku beli awal sbb bas yg aku pilih pada awalnya, Transnasional kol 10 am abes terjual & hanya tinggal utk belah ptg saja. Since Afif takot lewat sampai ke kolej so dia pilih utk blk sebelah pg dari KL. Aku pun cpt2 cari kat kaunter Sani Express plk. Mujur ticket utk jam 10.45am msh ada & cpt2 aku beli 2 (1 lagi utk Farah, kwn skolah Afif masa kat Selayang).


Ni la bas Sani Express


W/p dia blk sekejap aje tapi dia wak blk camping bag. Dlm tu bkn aje ada baju/seluar (aku pesan jgn bawak blk bnyk baju sbb baju/seluar dia ada bnyk tgl kat KL), tapi dia sumbat ngan tuala, selimut, cadar & baju kotor yg xsempat dia cuci sblm pulang ke KL.


Kali ni aku xsmpt nak msk apa2 bekal utknya wak plng tapi aku belikan brg2 makanan kering utknya & bbrp brg lain. So beg tu pon nampak cam penuh sgt. Sian aku tgk dia pikul beg tu (x termsk beg sandang yg diisi ngan laptop & 1 beg stock makanan lain).


Tgk la sampai senget2 dia pikul camping bag tu


So lbh krg jam 9.30am Ahad tu, kami bertolak dari Selayang. Mula2 aku cadang nak wak dia bekpes kat mana2 tapi dia xnak, so aku trus drive ke Hentian Duta. Since time tu adalah waktu puncak kepulangan pelajar2 ke pusat pengajian msg2 & pekerja2 yg pulang pas bercuti CNY di KL, jalan msk ke Hentian Duta mmg jem giler. Mujur kami xsinggah bekpes lu, so kira masa tu mmg ngam2 la w/p jem.


Parking toksah ckp la mmg ssh nak cari, cuma mayb nasib kami baik sket, ada parking yg baru dikosongkan & cpt2 aku letak keta kat situ.



W/p senarnya mmg jauh gak, tapi it's much better sbb takde la jauh sgt kami nak angkut brg2 afif ke hentian bas.


Aku cadang turunkan Afif & brg2nya dulu sblm cari parking tp Afif berkeras nak temankan aku cari parking & dari situ kami sama2 ke hentian bas.



Tgk lar betapa jauhnya aku park keta tu. Kat atas bukit, nasib kat tgh2, ok la lagi. Pas parked keta, kami sama2 berangkut brg2 & cari tmpt utk bekpes.


Betapa sayupnya kelihatan Hentian Duta dari tmpt aku park keta (sebelah lampu bsr)



Akhirnya kami bekpes kat gerai yg ada kat situ. Afif mkn nasi lemak bungkus daun pisang & teh o panas.


Aku tak kesah la apa2 pon jd sbb bkn lapar sgt. Hehehe, dlm ndak xndak makan tu aku order gak Lontong (w/o air minum sbb da besa mnm lambat pas mkn apa2, takot mknan tak hadam).


Sambil tu kami tgu Farah, kwn skolah menengah Afif yg skang ni menuntut kat Politeknik Penang. Tak lama pastu Farah pon sampai & duduk sekejap kat gerai tu.



Pas selesai bekpes, kami pun trus ke dewan menunggu Transnasional yg berair-cond sbb xthn panas kat luar tu.


Tepat jam 10.45am, bas Sani Express pon tiba.....x mcm dulu kami tgu lbh lama. Afif & Farah cpt2 mskkan luggage msg2 & trus naik bas tu.


Pas dorang da slamat naik bas, aku pun cpt2 tinggalkan tmpt tu sbb xthn panas & aku takot aku meraung lak kat situ, hahahaha...Ye la, w/p da bape kali kami berpisah
(dia pernah blajar di skolah berasrama sekejap & pernah mengikuti latihan PLKN selama 3 bln) tapi aku ttp sedih setiap kali berpisah ngannya. Almaklumlah dia la satu2 je anak aku & juga kwn gado aku, hehehehe....


Afif sempat memaling pdku sblm melangkah naik bas
Sayu jer ati aku masa tu


Sblm tu, smpat gak aku toleh ke blakang utk kerling bas yg Afif naik sblm beredar...mata aku da bergenang masa tu. Xpe lar, demi anak blajar aku redha. Kami akan bertemu kembali 10 mgu lagi.


Bbrp buah bas yg sdg menunggu penumpang ke destinasi msg2




Shikin JD : Sabar je la makcik oiiiii.....ada umur & rezeki dpt jumpa agi. Bkn jauh sgt cam kat luar negara.....ble2 masa kamu leh jenguk dia kat sana kan? Agipon 10 mgu bknnya lama pon. Pejam-celik da sampai masanya. Lepaskan jer la anak kamu tu demi pelajarannya, takkan nak memerap kat bawah ketiak kamu je kan??




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...