Friday, August 5, 2011

IfTaR : RaMaDhaN 4


Blk keje smlm ujan lak, sebbaik jalan xbape jem tapi mmg ada sket sangkut gak . Tetiba rasa lapar lak, ye la da bape ari xmkn nasi kan? So aku igt kena cari nasi gak. W/p mula2 aku plan nak wat *Sardine French Toast jer tapi kang takot sebu lak perut sejuk2 ni........lapauuuuuuuu. *[roti berinti sardin & salut telur].


Nak masak lauk2 yg fancy2 kang takot tak sempat masa, aku senarnya tingin nak makan ikan (i'm a fish lover). Apa2 ikan la asal ikan. So, nak jimat masa sardin yg aku mmg plan awal tu aku wat sambal jer. Nak mudah gak aku masukkan skali kacang buncis & carrot, xyah masak2 lauk sayur asing [padahal mmg slalu pon camtu, hehehe].


Cam besa, aku boh cili padi utk selera aku. Bnyk gak lar yg aku letak. Mmg pedas giler sampai da cam ghoper Kak Limah masa makan tu, kikikikih....Lauk ni aku namakan Smoky Sauce Sardine
atau nama Melayunya Sambal Sardin Berasap.


Nama yg menggambarkan kepedasannya


Tapi aku mkn sket je da kenyang. Tak lama pastu my sis blk bawak lauk lain tapi aku xmkn. Dia beli gak murtabak & roti boom [sumer tu penyumbang lemak2 tepu]. Ekceli mmg ari2 my sis akan beli lauk & kueh yg dia beli kat bazar Ramadhan dkt opis dia, tapi dia blk lewat sbb keje. Tapi aku cuma jamah sket kueh jer.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...