Friday, August 26, 2011

Ye Ye AnaK aKu BaLek.....


Diam xdiam da nak 26 ari kite berpuasa kan....alhamdulillah. Sejak bulan poser ni aku cam sendu jer hapdet blog. Bkn aku xnak cite apa2, cuma.........ah! xnak cite lar, biar aku sorang jer yg tau
*kejis sgt kan wat ayat tergantung, hehehe*.


Aku tau kowang sume mesti xsabar nak berghaya ngan keluarga tercinta yg mgkn da lama xjumpa atau yg dirindui2. Paling2 pon tentu xsabar nak berposing2 ngan baju, kasut, beg, hp, keta, rambut, bopren-gepren malah laki-bini baru & yg sewaktu dgnnya.


Msg2 mesti nak tayang dorang la yg paling vogeh da vass, muahahaha
*amponnnnnn...Selamat Hari Raya*. Mgkn ada yg da berpuluh2 kali dok cat-walk dpn cermin ngan sume brg2 baru top-to-toe, hikhikhik. Weiii kowang igt bdk2 je ke yg camtu, org dewasa pon ramai tauuuu [tak termasuk aku lar]. Kalo cermin tu leh bersore mesti dia jerit2 sbb da jelak tgk adegan2 tu sume, hehehe.


Kowang tau tak ati aku arini munger2 & xsabar2 tgu ptg sbb anak tunggal mucuk-macam kesayangan aku akan pulang dari perantauan *dlm ati : yahoooooo, sambil lompat2 katak*. Dia amek bas luar kol 10pagi sbb kalo naik bas yg dipajak dek students kat sana, tgh mlm ni baru bertolak dari sana. Katanya dia akan turun di Pudu Raya & trus ke opis aku utk sama2 blk ke rumah nanti.


Ni masa dia naik bas blk kg masa kecik2 dolu


So, arini aku xtau samada nak masak ke tak. Bkn aku malas sbb aku takot ptg ni mesti jalan jem, almaklumla ramai yg da mula cuti & pulang ke kg. Kalo awal aku sampai uma dpt la aku wat apa2 yg patut atau masak lauk2 bodoh
[simple2]. Kalo x aku tumpang masak kat dapur org la, hahahahaha [beli kat gerai la].


Senarnya aku cam rasa xckp je masa selom ghaya ni. Bnyk mende nak kena settlekan. Cam nak gostankan masa jer. Sian kat anak aku yg blk2 je kena bantu aku. Baju-suar-kasut ghaya dia pon msh tak berbeli agi. Tu pon abah dia 'janji' nak bagi duit beli baju ghaya [aku gitau kat Afif jgn mengharap sgt duit abah dia].


Aku da peruntukkan sket duit utk sume tu gak. Apa yg aku nak, Afif hepi sambut ghaya. Tu je arapan aku sbb pd aku kemeriahan ghaya ni mmg da lama 'stop' *nanges*. Sejak aku berpisah dgn abah Afif & tambah2 pas mak-abah aku meninggal dunia. Aku da rasa kurang umphhh *raung*. Kalo aku sorang mgkn aku tak kan sambut ghaya agi tapi demi anakku, aku akan wat sket persiapan & juadah kegemaran dia supaya dia dpt raikan dgn hepi.


Walau apa pon aku akan coba utk meriahkan ari ghaya ni demi anak kesayangan aku.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...