Thursday, August 4, 2011

IfTaR : RaMaDhaN 3


Pernah dgr tak org makan mee segera waktu buka poser?


Org slalu anggap mee segera tu makanan waktu xde duit, atau lapar pas makan heavy meal atau bdk2 yg xbape ske makan nasi. Tapi walau camne pon mee segera ni mmg menjadi poojaan ati ramai org xkira kat mana2, kat sini atau overseas. Tu kira da cam jadi makanan penting/wajib ada di setiap rumah.


Hish, komain agi makcik menaikkan martabat mee segera kan, hahahaha.


Psttttt, KEPADA PENGUSAHA2 MEE SEGERA : Aku bersedia di amek aku jd duta, bayaran leh dibicangkan, dijamin memuaskan !!!


Ok, back to the topic, aku bukak cite sbb mmg xpernah dgr org makan mee segera waktu berbuka kecuali time sahur tu mgkn ada lar. Lbh2 skang ni mana2 pon ada bazar Ramadhan, mcm2 pilihan ada, kowang siapkan duit jer . So, carta mee segera da jatuh merudum berdentum di bulan poser.


Tapi smlm kalo kowang nak tau, tu lar jd juadah berbuka aku tawww. Ye la aku ni kan ke mesekin, gaji kecik xcam dak Itamrazali tuuuuuu. Da la anak yatim-piatu lagi kematu *sop sop*, mak-bapak da xde, laki pon da larik *sedu sedan sambil buang hingus*, anak lak jauh di perantauan menuntut ilmu, nak tunggu org banjer aku buka poser pon nampak gaya xde *sambil jeling kat kowang yg ngah baca ni....tak paham2 agi???*. Yg aku mampu mee segera jer lar, huwarghhhhhhhhhhhh *meraung guling2*.


Shikin JD : "..udah...udah...udah makcik oiiii, xyah nak wat drama air mata lak, ckp je la mee segera tu mmg antara favourite ko khennnnnnnnnnn...."


Hahahaha, xleh nak bersinetron sket pon. Ok ok, siuman blk, aku skang ni da syok lak masak2 sendiri w/p simple & ala kadar utk berbuka. Nafsu mkn aku kali ni pon xde la besor sgt [alhamdulillah], aku just mkn sbb da mmg time mkn/berbuka jer & aku mkn sket pon da rasa kenyang. So, dari aku membazir xtentu hala, baik aku berjimat sket.


So, last2 minute smlm aku msh xdpt nak decide nak makan apa. Tup2 pala aku terpk aku nak mkn mee segera yg da lama aku xmkn. Aku pun start la masak dkt2 kol 7pm.


Tapi aku bkn la masak bodoh2 campak2 je tau. Aku tumiskan lu bawang putih, halia (ni aku letak bnyk sbb aku mmg ske halia) & cili padi (ni pon aku letak bnyk sbb kowang tau kan aku ni kaki pedas). Pastu aku mskkan rempah2 yg mmg ada lam peket mee segera tu. Oooo lupa, aku guna Indomie Goreng *jerit kat tokey Indomie : Tokeyyyyyyy, wa mau jd duta !!!* Pastu aku mskkan sket air utk senang mee tu mesra ngan ramuan. Last skali aku mskkan mee & hirisan tomato.


Pastu, taraa siap !!!! Dragon Fried Noodle (nama xleh blah, hahaha). Ngape dragon lak ek? Sbb dragon/naga kan ke kuar api & mee ni mmg pedas giler sbb cili padi & halia. Mmg berasap la sapa2 yg xkuat pedas tu, sila main jauh2.


Accessories aku letak telur mata kerbau + hirisan timun


Shikin JD : Pagi td sempat bangun sahur, aku minum banyak air sampai da tak menahan2 ble sampai opis tadi berlarik2 aku, hehehehe.....




4 comments:

ayie said...

waa sedap bangat mee indo nyee..hehe

Shikin JD said...

Mmg sedap...kalo boh hirisan daging agi best, tumis skali daging tu...

Cuba lar...

Lan LoloQ said...

Kalau nak makan megi sedap kita kena kreatif ubahsuai megi tu ikut citarasa kita..kalau megi dengan perencah dia jerr, memang tak lalu saya nak makan...

Shikin JD said...

Akk xkesah, mana2 pon ble...

Tapi dedolu my ex kreatif, kami slalu gado sbb akk ckp da nama pon segera...means segera di masak la, xyah ssh2, hehehe...

*muah muah*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...