Sunday, May 17, 2009

BaLik Kg LaGi....

Jumaat ptg trime kol dari anak buah dikg bertanyakan samada kami akan pulang ke kg utk majlis tahlil x-dad-in-law tu & kalo blk dptlah melawat my x-mum-in-law kat spital???

What???? Spital??? Ngape aku tak tau...????
Dia mmg ada semput (asma), tapi semputnya bertambah truk.

ni la wajahnya semasa di Hospital Banting yg sempat aku captured

Mula2 aku mmg la amek cuti Friday tu, 15/5/2009...w/p mula2 mmg nak blk kg utk majlis tahili tapi ble da penat sgt wat keja umah & kuar kejap uruskan hal peribadi, aku amek keputusan tak jadi nak blk, sampaila aku dpt sms dari anak buah tu. Aku tanya kat Afif kalo dia nak blk, masa tu cam malas sgt nak blk. Tapi ble fikirkan semula yg nenek Afif kat spital, so aku gagahkan gak la blk.

Kami bertolak dari Selayang jam 8 pm....tiba di sana jam 9.30 pm. Kenduri sdg berlangsung. Aku penat sgt drive tu so aku dok kejap, malas nak makan lagi. Tapi aku bantu2 gak la basuh2 pinggan & wat keja2 sket mana yg terdaya. Sambil tu borak2 ngan yg ada. My x-sis & bro-in-law lak ramai blk gak malam tu, so tinggalla aku ngan family my x ngan family dia kat situ. Aku wat cam besa je la. Tak de mende nak heran lagi, aku pun da tak kesah apa yg berlaku w/p msh terkilan ngan dia yg tak bertanggungjawab selama ni. Dia sibuk soh aku balik ke kg masa raya nanti, ye la katanya aku da tak de mak-abah kan? Aku tak tau nak jawab apa2, tapi aku kata, insyaallah. Tu pun kalo aku mau la...ntah la.

Pas da makan & bantu keja2 ngemas sket2, aku pun msk tido jam 12 midnite tu. Upenya Afif ngan abahnya kuar mlm tu konon2 nak cari makan tapi Afif tak nak so dorang pusing2 je kat Bagan Lalang tu. Aku mmg tak sedar langsung sbb terlalu penat & ngantuk.

Esoknya...pagi2 lagi aku da siapkan sarapan & trus aku kuar gi umah Bibik di blakang. Da lama tak borak2 & jumpa dorang situ. Lama gak la aku borak ngan menantu Bibik. Pastu blk ke umah borak2 lagi ngan my x tu ngan sume yg ada. Borak pasal masakan, tu la ni la....da tak heran lagi da. Pastu kami sama2 bertolak blk.

Tapi aku tak trus blk sbb aku nak gi melawat my x-mum-in-law kat spital. Dia admitted 11/5/2009 (sehari selepas my x-dad-in-law passed away). Kami tuju umah Idah dulu (my x-sis-law) kat Tg Sepat, dia nak kemas rumah & masak2 dulu utk family dia. Aku amek kesempatan lelapkan mata jap, pastu tm makan aku mkn sayur & ikan je, tak selera sambil borak2 ngan suami Idah (kami mmg rapat gak la, da cam adik badik).

Ika, anak my x-bro-in-law yg jaga neneknya di spital
baru form 1 tapi tgi, dekat sama tgi ngan Afif

ni anak2 Idah yg temankan aku ngan Afif kat luar spital
masa ni kami kuar sbb ramai lak kat dlm tu yg melawat


Pastu kami bertolak ke Hospital Banting....kat sana tak lama pastu my x sampai ngan family dia. Aku & Idah tuju umah Nan lak (my x-bro-in-law) tak jauh dari situ. Borak2 lagi sambil makan2 tempe goreng ngan pencicah kicap bercili (ni my x yg buatkan, dia kan terror masak). Pastu aku buru2 nak blk KL sbb aku nak tgk final concert AF7 w/p my x tak kasi blk dulu, sbb jarang2 jumpa.

Sampai kat KL jam 8 lebih....bertolak dari Banting tuju ke Kesas Highway. Cam besa la siap lukis map lagi...huhu, aku kan minah map...hahahaha. Alhamdulillah sampai gak aku kat umah w/p ada silap2 jalan lepas aku msk Kesas.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...