Wednesday, May 13, 2009

LePakiNg NgaN pUteRa MahKoTa....


Waaah, gempak tol tajuk kali ni....sapa Putera Mahkota yg dimaksudkan? Dari negeri/negara mana ek??? Hmmm....

Okla meh...meh.. aku stori.

Hatta, maka pada susuwatu ari, maka aku telah diberitahu oleh seorang 'putera mahkota' dari negeri hang hang hang tuah (hangsam bertuah punya budak hahahaha) yg dia nak jumpa & lepak2 ngan kami pas bape jemu janji tak mendpt perkenan dari baginda...

Ye la org bz, sapa la kami ni kan, hamba rakyat yg hina dina lagi marhaen....tapi dia lom kenal lagi aku, Puteri Bunian yg ngah undercover, hahaha.

So, pas abeh exam Ahad 10/5/2009 , si dia tu pun britahu dia nak jumpa kami Isnin 11/5/20009. Ye la katanya 12/5/2009 da nak blk Melaka cuti semester utk 2 bulan. Bayangkan last minute, mana sempat nak amek cuti kalo nak berlepak lama2 kan? So Narnia, Ajym & Angah setuju dtg utk lunch....jadi la. Aku?? Tu la pengorbanan aku lebih besar tau....siap amek emergency leave lagi (sambil toleh2 tgk dia dgr ke tak aku ckp ni...hahaha, ye ker?). Ble da jumpa tu tau2 je la...teruk dia kami kejakan...

Aku jemput dia kat KL Sentral & trus bawak ke Tupai2...masa tu kami sampai awal dlm 11.45am. Kami cpt2 naek ke pondok Nipah tmpt kami makan dulu. Tmpt tu more to privacy & mmg selesa...leh la bising2 sket.

Mmg meriah la ngan gelak ketawa kami yg mmg tak hengat...punya la bising, sebbaik dok kat atas pondok & jauh sket dari org ramai soh kami wat cam umah sendiri la. Sebbaik sume satu kepala, tak de pantang larang bercite cuma adalah org tu berlagak alim & suci la konon ble msk bab 18xx (piiiiiiirahhh!! hahahaha).

tgk tu, da la pasan Putera Mahkota, nak dok atas bantal pun nak berlapis2

masa ni Angah lom sampai lagi, so dia tak de la dlm pix ni
ngape ada pix yg cam sama je, sbb amek berkali2, kes tak puas hati
sape yg tak puas ati tu? waaaaaaaaaargghh, wa nampak gumux
realiti : kalo da ghope camtu, camtu gak la hahahaha

Ni, nampak cam baek je kan
realiti : adegan blakang tabir...gado spt biasa, hehehe
cuma depan camera kami control ayu/macho
(ayu kerrrrrrrr?? hahaha...layuuuuu)

pasangan sehati-sejiwa

sian, Angah yg kelaparan....pas kenyang, dpt kol dari ofis

Kami lepak sana sampai la kol 3 & Ajym ngan Angah berangkat pulang ke ofis msg2. Ooo ye sebelum tu Narnia da pulang ke ofis kol 1.30pm & dia tak smpt jumpa Angah yg tiba lewat.

Pastu aku & Farell tak tau nak wat apa, kami decided gi KLCC je la utk window shopping. Ble da hampir kol 5, kami kuar dari sana & Farell ada janji ngan abgnya & aku antar dia pulang ke Shah Alam. Farell mmg tak bape sihat, dia selsema & migraine, so dlm keta dia tido kejap...sempat mimpi2 la katanya hehehe.

Yg aku geram tu, dia ni da la tak sihat, migraine tapi bkn nak bawak obat....w/p beg tu besar gedabak. Sanggup tu menahan sakit...hish mmg la degil.

Sebbaik jalan ke sana tak bape jem so lepas tu kami jumpa Shima & roomatenya kat PKNS. Shima sepatutnya join kami kat Tupai2 tapi dia ada hal sket. Takpe, yg penting dpt gak jumpa dia seblm dia pulang ke Sarawak.

Kami lepak kat KFC. Nak tau....si Farell ni w/p diet2, tapi still leh makan lagi tu Snack Plate sambil borak2 tu. Aku perhatikan dia berselera makan w/p dia kata cam da kenyang sgt. Masa kat Tupai2 pun dia makan sket nasi & lauk2. Ok la tu sbb dia ni terlalu kuat berdiet sampai tak de tenaga & terlalu kurus (tapi asyik2 ckp dia gumux).

Pas lepak2 borak2 kejap aku antar Farell pulang ke apartmentnya. Sebelum tu dia siap tunjukkan camne jalan nak kuar dr Shah Alam. Tau2 je la aku ni bkn pandai & mmg blurr sgt pasal jalan2. Kalo tak de yg tunjukkan jalan mmg aku akan sesat.

Masa nak tunjukkan jalan tu, dia cuba nak lukis map. Puas kami cari pen satu keta, abes punggah sana sini sampai ke bonet, haram tak jumpa. Yg aku nak gelak tu masa dia ngah punggah2 beg yg dia bawak, punya la bising bunyi ntah apa2 dlm beg tu....cam bunyi botol pun ada...aku terfikir, bape banyak botol la dlm beg tu, dia ni k**i*g jual botol ke? (larikkkkkkkkkkkkkkkk, hahahahahaha). Puas aku tarik2 beg tu nak tgk apa isi dlm, cpt2 dia tarik blk.

Last2 ngan apa dia lukis map tu?? Ngan lip liner aku..abes jadi korban, hahahaha.

ni la hasilnya map segera yg dilukis ngan lip liner

Pas aku antar dia pulang, aku cam confident ...tapi hmmmm, hampeh. Yg kelakar tu, punya la clear map dia lukis & baguih punya explaination pun aku leh sesat gak, hahahahaha....(sah2 la aku ni kan ke blurr sket, hehehehe). Mmg tak pas lagi aku upenya. Aku siap tanya org lagi, tu pun sesat gak, hahahaha. Last2 aku maen redah je, alhamdulillah dpt gak aku cari jalan kuar.

Aku sampai ke umah jam 8.30pm & aku rasa letih & pening ya amat. Aku cam tak daya nak jalan da. Ye la 2 ari aku driving long distant kan? Tapi aku tak komplen la, aku puas ati & berbaloi pada aku, penat pun redah je. Aku cpt2 mandi & trus tertido tak sedarkan diri sampai la kol 1.30 am.

Esoknya aku bangun sebbaik pening da ilang tapi letih & ngantuk msh ada....sampai ofis awal dlm kol 7.30am trus aku tido lagi sampai kol 8.30am. Baru rasa lega sket.

Ada kejadian yg aku geram sgt ni, hehehe. Yg tak ble blah tu, da la pasan2 putra mahkota, keta aku lak mmg menyebelahi dia...ni mmg da curang keta aku ni.

Nak tau apa maksud aku??? Pintu keta aku lak wat pasal, kat belah dia dok tu tak leh bukak, soh kena bukak dari luar...hmmm apa lagi la dia pasan la siap ulur tgn soh sambut lagi masa nak kuar keta. Aku terasa cam aku ni jadi chauffeur dia je, waaaaaaaaaaargghhh. Bkn sekali lak tu sampai 2 kali pintu tu tak leh bukak dari dlm. Ni sbb dia ni ganaz sgt masa nak bukak pintu sampai majuk pintu tu.


Shikin JD : aku puashati ngan pertemuan tu...w/p sama2 tak bape sihat & kepenatan serta last minute tapi rasa berbaloi.

Aku nak minta maaf ngan Tokwan yg majuk sbb tak ajak dia sekali. "Tok, bkn tak nak ajak sekali tapi tkt Tok bz & nak exam kan? Lagipun last minute mmg tak sempat nak jemput, huhu. Lain kali kite lepak2 mmg kami invite Tok, insyaallah".

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...