Friday, October 24, 2008

Siaran Ulangan


Kdg2 sukar mengerti hidup ini. Ada kala kite dpt apa yg kite nak, disebaliknya pula kite kehilangan. Aku dah tempuh bermacam2 peristiwa, keperitan, kesedihan, kesakitan, kehilangan, kegembiraan, kebanggaan, keseronokan dan sebagainya. Ye la maklum la aku dah hidup bape lama kan? Kdg2 sume tu mengajar kite menjadi lebih dewasa & lebih berhati2.

Berhati2???? Ngapa mesti berhati2??? Adakah kerana kite takot nak menempuh, mengahadapi atau melaluinya sekali lagi?

Aku pernah mempunyai 'sesuatu' dlm hidup ku. Tapi ada masa 'ia' hilang atau pergi jauhhhhhhhhhhh dariku. Di masa yg lain pula aku 'terpaksa' tempuh sekali lagi berulang2, kdg kala mmg memenat & memeritkan. Tapi bile ianya dtg kembali, aku jadi takot akan berulang kembali saat2 menakutan tu.

Tapiiiiiiii........'Siaran Ulangan' kdg2 boleh menjadi lebih baik & baik & baik, tapi ada kalanya boleh menambah 'merosakkan'. Bagaimana boleh rosak?? Sbb kerosakan awal akan bertambah rosak jika dirosakkan selepas tu.

Apa yg aku ckpkan ni mesti org akan mengandaikannya dgn CINTA. No no no...silap. Jawapnnya??? Aku sorang je tau.....Aku saja nak meluahkan disini utk melegakan hati aku sendiri.

Terima kasih kerana membaca & berkongsi dgnku w/p korang tak paham......hehehehe.

4 comments:

Ajoy said...

sabar iyo ma 2 adalah ujian...huhuhuhu

Shikin JD said...

ambooooi dah pandai wat komen ek?
yo la ujiannnnnnnnn
ujan diati
hahahahaha

batu belah_batu bertangkup said...

ape kehe ni ma....huhuhu

Shikin JD said...

takpe, tak soh org paham pun aimer
nak release tention je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...