Wednesday, October 29, 2008

GhayO kEk kaMpuNg bErsamO nUbhAn : Permulaan Perjalanan



Kami memulakan perjalanan ke Kg Tebing Tinggi, Juasseh, N9 pada hari Sabtu, 25/10/2008 utk menghadiri gathering raya bersama Nubhan. Aku terlewat sedikit sampai kat Central Market (CM) utk jemput Farell, Ajoy & Harney.

Farell

Harney....sempat lagi study tu

Ajoy jadi supir

Sempat gak la aku bergadoh ngan org2 bas Metro yg kata aku dah halang tempat dorang letak bas kat situ, aku beritahu yg aku menunggu kawan2 aku yg akan tiba bile2 masa.....yg geram tu dorang lak terhegeh2 sampai, puas la aku dok melengah2kan utk alih keta tu....adooooi mmg suspen gak masa tu, tapi ada yg simpati & beritahu kat aku agar jgn layan sgt dorang tu. Aku igt adalah hero2 yg akan selamatkan aku..hampeh..slow....hahahahahaha.

Ooo ye lupa, bkn kami aje yg berkumpul kat situ tapi juga KT, NoraJoey, Tini (1 kereta) & DS Kyrun sekeluarga (1 kereta). Sbb msg2 tkt tak reti gi sana so leh la konvoi kan?

Ble sume dah ada, kami bertolak ke Juasseh dlm kol 4 ptg. Alhamdulillah perjalanan lancar. Sepanjang perjalanan kami berhenti sekejap2 utk tidak terlepas antara satu sama lain. Ye la kang sosat lak tak sampai ke Joseh ke tmpt lain lak hahahahaha.

Mula2 aku drive tapi ble aku tgk Farell terlentuk tido sbb kepenatan & tak sihat (dia ni dah 2 hari berturut2 tido setengah jam je sbb siapkan assignment), aku soh Ajoy lak drive & soh Farell pindah dok depan & sandar kat kusi tu. Mula2 mmg nampak dia lemah sgt tapi lama2 dah dtg tenaga nya. Apa tak nya kami sumbat dia makan sket nasik impit & kueh raya....dpt la tenaga kan?


Kami berhenti di tol Senawang utk amek Tykah yg diantar oleh ibu-bapanya. Sempat kenal2 ngan mereka & berjanji akan jaga anak mereka baik2. Yela group kami ada 2 org dewasa kan iaitu aku & DS Kyrun....so ibu bapa Tykah pun percaya utk lepaskan anaknya ngan kami.

Sempat gak aku bukak keta terbuka....hahahahahaha. Aku bawak bekal nasik impit, kuah kacang (yg aku masak sendiri) & kueh raya sekali. So sume kebetulan lapar, so msg2 gilir2 masuk keta aku makan apa yg ada ala kadar tu hehehehe.




Pastu kami teruskan perjalanan ke Seremban jemput Erin plak yg diantar oleh ibunya. Kami pun berkenalan ngan ibu Erin & berjanji utk menjaga anaknya tu. Alhamdulillah ibunya menyerahkan kami tuk menjaganya. Pastu kami jemput Fikri pula......utk pengetahuan, Fikri telah berjanji kepada kami utk membenarkan kami menginap di umah lama keluarga nya di Batu Kikir yg kosong (tak jauh dari Juasseh). So macam org ngantuk di sorongkan bantal la...apa lagi...setujuuuuuuuuuuuuuuuu. Alhamdulillah.


Helmi & Tokwan juga turut join kami menginap di situ. Dia dah cam anak aku gak. Mmg mesra & manja sama ngan yg lain2 tu. Mmg sonok sgt aku masa tu rasa cam bahagia sgt.....tapi aku ttp terkilan sbb anak kandung ku Afif tak nak join sekali. Sbb dia nak gi open house kawan2 dia & nak study utk exam nanti. Walaupun berkali2 aku bertanya kat dia tapi jawapan dia ttp sama, tak nak ikut. So aku minta kakak & adik ku jaga Afif di rumah.

Mula2 nak dok sana bbrp org je, ye la umah org kan? Tapi ble dah sampai sana aku pun tanya kat Fikri leh ke kalo sume ni msk tido situ. Mula2 dia cam terkejut gak sbb tak sangka seramai tu. Tapi ye la aku pun tak sampai ati nak soh yg lain2 tu dok kat tmpt lain. So apa lagi kami pun menderu2 la msk sana, hahahaha...sanggup berhimpit2 pun tak pe. Yela kami pun dah cam family sume so tak de la rasa segan2 ke apa ke....mmg seronok tol. Thanks a lot Fikri.


Malam tu kami membungkus coklat yg disponsor oleh nubies iaitu Ajym & Narnia utk dijadikan door gift. Sebbaik dorang ada, cpt la sket wat keja tu. Sume pun turun tangan nak membantu.

ni la rupe coklat yg sedap hingga menjilat jari tu...yum yum yummy


Pas da abis keja, sume wat aktiviti msg2, main games, bertenet, nonton tv, melukis & wat taik mata...hahaha, ye la penat la kan, travel jauh2. Harney lak sempat lagi study utk persediaan final exam. Mmg bdk2 tu w/p students tapi aku kagum ngan kegigihan dorang cam Harney, Farell ,Tini, KT, Helmi, Fikri & Tokwan, pandai membahagi masa. Mama wish all of u good luck n all the best. Pastu sorang demi sorang tumbang sbb ngantuk.

ni lawak giler ni, kekekeke
lukisan tunang & kawen kata Farell
sapa tu??? rahsierrrrrrrrrrrr hahahaha
(lukisan ni awalnyer dilukis oleh Harney)




(to be continued-PART II)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...