Tuesday, October 21, 2008

Cermin Mata ku

Aku mula rabun sejak di form 4 atau 5, tapi aku wat2 tak rabun. Tapi masa kat kelas, aku dok belakang sering tanya kawan rapat aku apa yg cikgu tulis kat depan tu psl dah mula tak nampak ngan jelas. Ble angah ku ajak gi tgk wayang, aku pelik ngapa filem yg ditayangkan kabur, aku ckp dlm ati, takkan filem baru pun kabur. Tapi aku lak diam je tak tanya kat angah.


Tapi camne pun aku start pakai spek lepas SPM. Masa tu aku bantu abah wat akaun. Masa tu abah ada wat projek kecik….projek apa tu tak yah tanya w/p abah ada sykt lain yg dikongsi dgn bbrp shareholders. So akaun kat umah aku yg wat….ala bukan apa sgt just posting kuar masuk duit la. Keja paling aku benci nak wat la dulu sbb abah garang. Sume adik beradik aku takot ngan abah. Tapi camne pun aku faham abah nak ajar aku & aku bnyk kenali hidup ni dari abah. So I’ve no choice, keja je la. Tapi yg best tu abah bagi aku allowance utk keja tu & aku mmg ske sgt utk tu je…hehehehehe.


So spek pertama yg aku ada, dari hasil 1st allowance aku tu. W/p abah lebih dari mampu utk belikan aku spek tapi aku tak nak sshkan dia & nak usaha sendiri…konon2 la. Masa tu pasal aku lambat gi cek mata, mata ku dah dikira teruk sbb spek pertama je power dah 250. Aku sonok sgt dpt beli spek ngan hasil titik peluh ku sendiri.


Pastu aku berganti2 spek bbrp kali, ntah dah bape puluh spek aku ada. Macam2 size, bentuk & harga. Sampai la baru2 ni aku gi cek & power dah meningkat naik. Utk mata kanan 450 & kiri 600 . Wowwwwww tinggi gak kerosakkan mata aku ni. Mana tak, skang ngan rabun dekat sket sbb umur yg meningkat & silau lagi. Mata kiri ku mmg pernah cam cedera lepas kena bola badminton dulu. Tu la sbbnya tahap rabun mata kiri lebih tinggi. Kalo aku tak pakai spek mmg aku nampak kabur je. Kalo aku berselisih ngan sapa2 pun aku tak kenal. So utk tak dianggap sombong bile bertembung ngan org, aku mmg tak penah tinggalkan spek.


Penah spek aku patah, aku menangis cam nak rak…last2 aku gunakan sun glasses (yg ada power la). Aku teruk digelakkan oleh kawan2 aku masa gunakan computer aku pakai spek itam tu. Adooooi sabau je la..nak wat camne, dari tak nampak baik guna je apa yg ada kan?


Ok ok…sebenarnya aku nak tayang spek baru aku…hahahahahaha. Tapi kalo korang jumpa aku wat2 tak tau je, PLEASEEEEEEEEEEE…sbb malu aku nanti. Afif ckp tak cantek. Tu yg aku malu la. So korang tgk kat sini je tau, kat luar wat2 tak nampak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...