Tuesday, August 25, 2009

JuaDaH RaMaDhaN (part 4).....



Da 4 ari kite berpose taon ni. Apa masakan aku kali ni ek?

Arini sbnrnya cam tak ckup masa je sbb ptg aku kena amek Afif kat tuition (kol 6pm). Aku igt nak cari juadah je kat pasar ramadhan tapi ble tgk cam takde pon yg menyelerakan (kat depan pusat tuition Afif - kat situ tak banyak lak org menjual) so aku tukar pikiran nak masak je la.

Ekceli taon ni aku lom lagi gi beli kat pasar ramadhan, cam malas je nak gi. Ye la kang membazir je tgk sume makanan sedap2 last2 bkn mkn sgt pun, kena air da kenyang kan? Kalo nak beli kueh2 ke cam murtabak etc. soh org tlg belikan je aritu. Kalo gi sendiri, haruuuuuuuuu.

W/p rasa cam tak ckup masa tapi aku nekad gak la, masak yg simple2 je la. Ntah ngape taon ni aku terlebih rajin nak masak lak hahahaha. Simple2 pun jadi la.

So aku gi cari bahan2 nak masak kat supermarket sambil tgu Afif kuar (sempat lagi tu). Pastu masa nak blk umah lak jem sket, ye la sbb kena lalu kat 2 tmpt yg ada pasar ramadhan. Msg2 berebut2 park keta tepi jalan sampai ganggu lalu lintas, cisssss.

Akhirnya dlm keadaan gopoh gapah tu berhasil gak la masakan yg simple...Chicken Meatball Soup (rencah yg adooooo, potong sayur pun cincai boncai....huahuahua).

Chicken Meatball Soup


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...