Sunday, August 30, 2009

JuaDaH RaMaDhaN (part 7).....


Smlm, aku & Afif gi shopping kat supermarket sket. Tak tau nak masak apa. Mula2 cadang nak kari daging tapi tiba2 terjumpa udang. Aku tanya kat Afif nak masak apa ngan udang tu, so dia cadangkan masak kari.

lauk sdg dimasak dlm kuali

Cam besa la aku masak yg ringkas je, sume campak je dlm satu menu hehehehe. Ble da ptg, Along lak kol ckp dia balek mkn kat umah, so aku soh dia tambah lagi lauk atau kueh mueh. Dia pun gi pasar ramadhan & beli Nangka Masak Lemak, Gulai Jering (yg ni sori la aku mkn di bulan pose ni, paham2 je la kan? Hahahahaha), Murtabak & Betik. Dia gak beli air Honey Dew. Wah da banyak lak tapi aku takde la makan sume, sbb da besa makan ala kadar je (sori tak amek gambar makanan lain tu, sbb Along pun blk da lewat).

Masa bersahur Afif makan banyak. Berkali2 dia tambah nasi, aku pun tanya kat dia..."lapar ke Yang?". Tau apa jawapan dia?? "Takot teringat2 lak lauk ni esok...", hehehe. Ye la aku jarang masak Kari Udang, slalu tu Sambal Udang.

Lain kali aku igt nak masak Tempoyak Udang lak la....tiba2 cam tingin lak.

Udang Masak Kari




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...