Monday, December 19, 2011

FeNoMeNa vs DaLiL CiPTaaN SeNdiRi....


Sebenarnya aku tak tau camner nak susun ayat kali ni sbb isu ni amatlah BERAT utk ditulis. Tapi aku terpaksa gak kongsi kat sini sbb aku tgk kebelakangan ni makin menjadi2 perkara2 yg melibatkan IMAN & AKIDAH w/p aku tau aku ni 'jahil' & tak layak utk mendebatkan fenomena yg berlaku skang ni.


Aku jd terlalu takot & sedih sesgt ble baca mcm2 'kesah' yg tak sanggup aku nak fikir esp. kalo kena kat family aku sendiri. Mgkn kowang paham apa yg aku maksudkan.


Dari pemerhatian aku terlalu ramai lak 'ahli bijak-pandai' yg 'MENGHALALKAN CARA' dgn 'dalil2 ciptaan sendiri'. Kdg2 ayat2 dowang tu cam nampak 'logik' & senang diterima bulat2 tanpa fikir pjg sbb 'seronok' dgn statement2 yg seolah2 berpihak pd mrk yg terlibat.


Yg dpt didikan agama suci Islam sejak kecik pon leh terpesong apatah lagi yg langsung tak dpt didikan agama atas sikap ke'urbanan' ibu-bapa yg lbh pentingkan pelajaran keduniaan.



Msg2 berebut2 kuarkan pendpt & 'syarahan' dgn ayat2 yg seolah2 boleh diterima akal ble dibaca.


Dlm hal agama suci Islam tiada kompromi...


HARAM TETAP HARAM !!!!


Aku berdoa & berharap semuga umat2 Nabi Muhammad SAW akan terpelihara dari unsur2 yg boleh menyebabkan kite sume menjadi ahli Neraka Jahanam nanti.


RUJUK...CARI & TUNTUT lah dgn AHLI ULAMA & saluran yg sebenar2nya & bkn 'berguru' atas dasar 'logik' semata2.


ALLAH tak boleh dipersalahkan atas apa yg berlaku kerana Dia Maha Mengetahui dgn apa yg telah diciptakanNya. Akal yg diberiNya kpd umat manusia adalah utk berfikir mengapa sesuatu perkara itu berlaku.


KEMBALI LAH KE JALAN YG BENAR

dgn berpandukan kitab suci Al-Quran


Semoga akidah kite sume akan terpelihara....amin.





8 comments:

azahrohaizah said...

aminnnn

Shikin JD said...

Semoga kite sume akan sentiasa berada dilandasan yg benar....amin

Datin Terseksa said...

kak, ni pasal kesah kawan dik itamrazali kat dublin tu kew? kurlast heols...baju kawen mcm baju nak gi amik pingat

Shikin JD said...

Huhuhu...

Tu la Datin, sedih sgt tgk apa yg terjadi lately...*muah muah*

::YUSLINA said...

sokong tu....ramai kalangan kita yang bercakap ikut logik dan akal fikiran...bukan ikut Quran & Sunnah...

Shikin JD said...

Ntah la dunia da nak kiamat kot.

Mcm2 yg kite baca kat forum2 or mana2 yg mendebatkan fenomena yg berlaku, msg2 terlalu bijak & pandai mengeluarkan pendpt dari andaian akal sendiri yg dianggap logik bkn dari yg da ditetapkan oleh Allah.

Semoga sumer umat Islam akan dilindungi & dirahmatiNya...amin

Mr. E'raz Fadli said...

mama, tumpang lalu..
just nk gtau, mama ditag oleh along utk satu segmen.. klu nk join jgk, tag along skali k.. klu tak mau join, abaikan je.. hehe..

Shikin JD said...

Ok, nanti ma tgk

*muah muah*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...