Sunday, December 27, 2009

DiLema Sorg Ibu....


Aku tak tau la nak ckp apa....skang ni aku rasa cam ada jurang antara aku sbg ibu ngan anak tunggalku. Aku igt ble da selesai SPM aku akan lebih relax..upe2nya pjg & berliku2 lagi jalan di depan.


Aku igt masa anak kecik lebih susah nak jaga rupe2nya makin meningkat dewasa lebih banyak lagi yg aku perlu kenali diri anakku. Skang dia menempuh alam remaja atau pra dewasa di mana dia berada di persimpangan antara alam kanak2 & dewasa. Ati sorang remaja umpama 'fragile' atau kaca yg mudah rapuh & pecah.

Aku tau dia kekurangan kasih sayang dari sorang yg bergelar bapa tapi aku da cuba memberi sepenuh perhatian & kasih sayang padanya tanpa berbelah bagi. Mgkn makin dewasa 'kekurangan' tu makin jelas.

Sblm aku pjgkan lagi, aku ingin menjelaskan sume ni bkn bermakna anak kesayanganku tu wat sesuatu yg salah atau melanggar batas2 agama atau undang2. Dia maseh sorang anak yg menurut kata & tau menghormati dirku. Cuma dia jadi lebih cpt perasa, lebih mudah tersentuh & kdg kala seolah2 'memberontak' jika kehendaknya tak dpt dipenuhi.

Kdg2 aku tak tau camne nak 'memujuk' ati dia atau 'mengajar' dia sesuatu.



(pening pala aku ni...nanti2 aku update)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...