Monday, April 11, 2011

IkhLas & SeTia.....


Aku terpanggil utk menulis kali ni ttg keikhlasan & kesetiaan, pas apa yg berlaku pd sorang kwn blogger aku yg teraniaya & dikhianati dgn janji2 manis seseorang. Perkara ni adalah masalah universal & boleh berlaku pd sesapa jua.



Tak kira apa hubungan sekali pon, samada persahabatan atau percintaan, saling hormat-menghormati & menerima antara satu sama lain amatlah penting.


Jgn la hubungan tu dicemari dgn niat atau agenda2 tertentu. Jgn la kite rasa malu utk akui hubungan tersebut atau cuba nak sorok dari diketahui org lain sbb kite malu sekiranya ketahuan w/p sebenarnya kite benar2 sayangkan atau ingin menjalin hubungan t'sebut.


Dari keikhlasan baru la kite dpt menerima seseorang tu seadanya & diiringi dgn kesetiaan yg mana kite akan cuba menjaga hubungan tersebut dgn baik dari 'gangguan luar' walau apa sekalipon yg melanda.



Tanpa kesetiaan kite akan mudah mencalari & melukai ati serta mengkhianti antara satu sama lain.


Terima dia seadanya tak kira samada apa kelemahan atau kekurangan dirinya krn kite pon bkn la sempurna. Kite sama2 makhluk Allah yg lemah. Sentiasa redha & jgn la sesekali mengikut hawa nafsu utk mencapai apa yg kite mahu.




Keikhlasan + Kesetiaan = Kebahagiaan



Shikin JD : Masalah ni juga la yg slalu makcik hadapi, penat taw......hmmmm




4 comments:

itamrazali said...

Wow..Keikhlasan +Kesetiaan = kebahagiaan...gite..*hugs*

Shikin JD said...

Hehehehe,

Xpe kan Tam kite tulis psl stori kamu sbb kite pon rasa sakit ati gak, agipun mende ni universal sapa2 pon penah alami including myself...

**hug2...kiss2**

farel said...

betul tu kak shikin.. tanpa keikhlasan dan kesetiaan tak kan wujud kebahagiaan.. berkawan biar beribu..berkasih biarlah satu.. buat kak tam dan kak ikin ye...hehe

Shikin JD said...

Farel,

Tu la, tp masalahnya nak berkwn sorang-dua tu pon komain ssh nak cari yg btl2 ikhlas & setia, ramai yg berpura2 & hanya ada ble kite mempunyai 'sesuatu' [dowang je tau apa yg dowang cari], ble da 'abes' meke cari pd owang lain lak & wat2 xkenal lak kat kite ni *nanges*...

Eh u know, akk ada sorang kwn lama gak yg nama Farell...

**hug2...kiss2**

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...