Sunday, April 10, 2011

PaSAr siaNG vs PaSar MaLam.....


Sapa yg xpernah pergi pasar malam kan? Rasanya sume org tau apa tu pasar malam & apa ada kat sana.
Kali ni aku nak stori psl pasar malam & pasar siang. Sebenarnya dua2 pasar tu sama je, ada org menjual makanan, baju2, kain2 & brg2 keperluan lain. Macam2 ada.....


Ok aku nak gambarkan 2 situasi pasar siang & pasar malam.



Pasar Malam Khamis @ 7/4/2011
Lokasi : Blakang Stadium MPS, BBS



Pasar ni aku pi sbb nak cari mkn je. Setiap hari Khamis blk dr opis aku rajin singgah sini dulu sbb aku nak beli makanan utk dinner.


Kalo dulu2 aku rajin cari Nasi Beriani + Daging Masak Hitam. Mmg sdp giler & murah. Skang aku da tukar selera ke Popiah & Otak2. Tu mmg wajib aku beli kalo gi sana. Popiah dia cam lain sket, cam dulu2 aku pernah rasa. Mmg peniaga ni xkedekut ngan ramuannya yg sedap & mewah...sambalnya pun kaw2. Otak2 tu plak biasa je tapi da sebati ngan tekak aku.


Tak yah cite pjg, jom tgk kemeriahan psr malam tu....since aku pi ptg so gerai2 ada yg xbukak agi & org pon blom ramai sgt.













Popiah Goreng & Basah feberet aku
mmg terbaik la rasanya...lain dari tmpt lain



Otak2 yg da sebati ngan tekak aku skang



Pasar Siang Jumaat @ 8/4/2011
Lokasi : Blakang Promet ke The Weld


Setiap hari Jumaat (tghari saja) dkt ngan opis aku ada Pasar Siang. Mula2 dulu penjual xbape ramai tapi mkn ari mkn ramai lak aku tgk.


Bermula dari blakang Menara Promet (Stesen Monorail Raja Chulan) sampai la ke blakang The Weld peniaga2 memenuhi ruang2 tepi2 jalan tu. Meriah wa ckp lu !!!! That's y la aku da lama xgi Pasar Malam Jln TAR sbb peniaga2 kat situ sama je aku tgk. Org yg sama gak.


Majoriti yg dtg ke situ adalah staff2 pompuan dari bbrp buah bangunan di sekeliling. Lelaki2 Islam sume gi solat Jumaat, kecuali yg 'uzur' la, hahaha. Tak yah la kite org nak tergedik2 celah2 lelaki kat pasar Masjid Negara, nanti kang abes kena lahar ngan dak Itamrazali lak...oppppsssss *motip, syhhhh hahahaha*.....


Peniaga2 kat situ ramai jugak kaum lelaki yg muda2. Syabas! mrk xmalu utk berniaga. Tapi yg xsyoknya sbb aritu kan ke ari Jumaat, hari utk solat Jumaat tapi di mana mrk bersolat??? Hmmm......ntah la.


Ok, jom tgk je la gambau2 yg aku tepek ni......











Since jalan ni bkn rasminya ditutup,
so keta2 ttp lalu situ bersimpang siur ngan manusia








Pix yg last ni saja aku selitkan nak tunjuk tmpt aku jatuh aritu pas blk dari pasar siang tu, malu xilang agi, hahahaha....


Ni la tangga di mana aku hampir tersungkur Jumaat lalu



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...