Friday, April 15, 2011

MaTiLer KeNa CoCoK.....



Kowang pernah kena cocok tak? Xkira la cocok camne atau ngan bahan apa. Kali ni aku nak stori psl 'kephobiaan' aku (rosak bahasa, hahahaha) ngan cocok2 ni atau lbh tepat agi alat mencocok iaitu jarum. Mmg phobia giler lar.




Pagi ni aku gi spital, wat blood test. Adeiiiii ble cite psl part ni mmg aku seram-sejuk, gigil & sewaktu dgnnya. Bkn baru skali ni amek darah tapi da bertaon2 tapi ttp sama.




Dulu aku ada cara nak ilangkan takot ngan jarum tu dgn derma dara......eh silap, derma darah. Mmg dpt jugak lar kurangkan takot tu tapi ketakutan tu xde la ilang trus, tetap gak menggila2 aku takot jarum, i tell u.





Setiap kali nurse nak cocok aku, mesti aku gigil2....sampai pernah aku dipujuk2 & dibelai2 utk ilangkan takot tu, cam bdk2. Cuma dorang xkasi gula2 jer, hahahaha. Kdg2 aku sampai kena cocok kat 2-3 tmpt sbb xjumpa urat. Mana aku tak b'tambah takot kan? Ada mcm2 petua yg dorang ajar aku. Ye la urat aku ni cam ssh sket nak cari, halus kot & segan2 nak timbul
(ayat nak pujuk diri sendiri).



So, ada nurse bagi petua : seminggu sblm di cocok make sure angkat benda berat atau exercise part tgn slalu supaya urat senang timbul. Aku da prektikkan mmg berkesan gak tapi slalu aku mesti terlupa petua tu & ble dtg utk cocok baru tingat. Abeh cannoooo.....




Tp tadi aku tau 1 perkara, upe2nya kalo agi kite takot agi kecut urat tu & agi ssh nak dpt darah. Ini kata nurse senior yg attended aku arini, so dia da b'pengalaman utk hadapi org cam aku tu, hehehe. Mgkn betul gak katanya atau hanya psikologi, dia berjaya wat aku relax & tiba2 masa dia cocok aku xrasa sakit. Kejap je da dpt darah aku....


Yeah finally..... berjaya.....fuhhhh legaa !!!!




Shikin JD : Sebenarnya daging tebal, urat tenggelam atau lbh tepat agi, berisi. mana nak jumpa urat....muahahahaha



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...