Wednesday, July 1, 2009

MaKan DoYaN@ChOw KiT....


Mama Ana (daBruts) skang ada kat KL sbb uruskan kemasukan anaknya Sayang ke UiTM Melaka. Anaknya akan sambong Degree kat sana lps lulus Matrikulasi di UiTM Shah Alam baru2 ni. So, arini dia sms aku & beritahu dia stay kat Vistana Hotel.

Aku pun pelik sbb anaknya ada kat KL ni gak & ngape dok kat hotel plak. Upe2nya menantunya ngah dlm mood 'giler dok hotel' skang ni, hahahaha, saja2 nak tukar angin. Ye la org berduit, tak kesah kuar duit utk stay kat sana w/p ada umah lain, hmmmm rezeki org kan? Seblm Vistana dorang dok kat The Zone. Dgrnya arini dorang check-out kat Vistana & check-in ke Royale Bintang, Curve plak.

So aku gitau dia aku akan jumpa dia malam nanti.

Mama Ana : "Kita jmpa jam bape ek?"

Aku : "Ble mama free?"

Mama Ana : "Lmbt sikit, bez kan kta cari durian, hehe"

Aku : "Hehe ok gak, kol bape tu?"

Mama Ana : "Yezza u r da bez"

Tu la antara conversation kami....so jam 8.45pm aku pun kuar dari umah ke Vistana Hotel menjemputnya. Kami trus pusing2 kat Chow Kit sbb kat situ dkt ngan hotel tu & ada banyak durian.

Actually aku ni bkn la kaki doyan pon....dulu masa kecik2 da muak sbb arwah abah kalo beli doyan masa dulu berbakul2. So setiap org leh mkn bape bijik tu, bkn ulas tau. Sampai aku naik muak makan doyan. So, skang ni kalo nampak pon aku tak heran la sgt, kalo ada tu aku mkn je la tak de la sampai terliur & terngidam2.

ni bkn la image sbnr doyan yg kami makan
(tak sompat nak amek gambar, hahahaha)


Ble da pusing2 tu aku ajak dia gi mkn dulu. Aku bawak dia kat satu restaurant baru kat Kg Baru tu. Saje nak cuba tmpt baru. Aku pun sbnrnya takde la lapar sgt, aku ajak gak sbb ye la dia bkn slalu ada kat KL ni sbb dia dok Bintulu, Sarawak. Jumpa pun sekali sekala je.

So aku order gak la makan jgn tdk kan? Aku order Kuey Teow Ladna & Air Limau Asam...Mama Ana lak order Kuey Teow Soto & ABC. Aku share some of my food ngan dia sbb aku tau aku mesti tak leh abeskan.

Pastu kami pusing blk kat tmpt yg ada jual doyan tu. Ssh tol nak gerak, jalan jem & cari punya cari parking last2 dpt la kat depan Regency Hotel (kalo tak slp la) kat Wisma Sapuan tu. Ok gak la dari takde. Pastu kami jalan2 kat situ. Sian kat Mama Ana dia tak selesa ngan keadaan yg busuk & ada lecak2 sket. Tapi since dia ngidam nak makan doyan redah je la.

Kami dok survey2 doyan kat situ sampai la kami stop kat satu gerai & pilih2 doyan. Akhirnya kami amek D24 & Udang Merah, harga RM8/kg. Isi padat & tebal...sedap giler, manis lemak berkrim, hahahaha. Aku hanya larat makan 3 ulas je tau....diulangi 3 ulassssssss, bkn 3 bijik (aku ni mmg tak larat nak makan banyak). Tu pun da kenyang sgt pada aku.

Pastu kami tapaukan sket utk Sayang & Afif. Ble da byr harga tu, kami proceed utk pulang sbb da kemalaman dekat kol 11.30pm. Aku antar Mama Ana ke hotel & tiba kat umah jam 11.45pm.

Sblm tu kata Mama Ana, kalo dia ada masalah transport (ye la takot anaknya Kaseh & menantunya keje) kemungkinan dia akan ajak aku gi UiTM Melaka utk antar Sayang register kat sana. Hehehe, aku ada sket gusar. Adumakkkk, camne ek aku ni bkn pandai sgt jln, lebih2 luar KL. Huhuhu...kang sosat lak kami kat Melaka tu lak, hehehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...