Thursday, September 10, 2009

JuaDaH RaMaDhaN (part 14 & 15).....


Adoooi da malas lak nak hapdet blog ni. Tepek je la pix juadah2....ada yg aku masak sendiri cam Sambal Bilis, Sambal Telur Cili Api & Sup Kentang, juga kueh2 yg dibeli & pemberian org.

Sambal Bilis

Sambal Telur Cili Api

Sup Kentang

Pau Goreng

Murtabak & Seri Muka

Cucur Badak
(pemberian org)

Hah, yg last ni spesel ditepek utk tatapan Angah Zamani
(jgn jeles ek, hehehehe)

V

V

V

V

V

V

V

V

Serunding Daging
(pemberian Misha Omar)


5 comments:

ajym said...

Sambal telur cili api tu...nampak mcm selera je... camana buatnya....terangkanlah kat sini...

Pas tu sambal ikan bilis tu elok beno merahnya...nak la juga resepinya...ajym ni suka sambal ikan bilis dan suka cuba macam2 cara masaknya...walaupun namanya tetap sambal ikan bilis...

Shikin JD said...

ala tak ssh...senang je watnya

ikan bilis - goreng
bawang2 - tumbuk & tumis
masukkan air + telur
kacau2 sampai telur tu hancur & air kering
tambah garam & perasa kalo suke

Shikin JD said...

sambal bilis tu merah sbb cilinya...mama beli yg paling pedas tu, padahal takde la pedas mana pun

caranya sama rasanya :

ikan bilis - goreng & separuh tumbuk (kalo tak nak guna belacan)
cili - blend & tumis
bawang2 - blend & tumis
air asam jawa

tumis sampai berkilat

HelmiLassim said...

wah bile lah agaknye ma nak masak kan utk mie ea!!!
yummy yummy~!~~

Shikin JD said...

ala besa2 je tu mie....tapi kalo nak rasa bole, nanti2 ek...

jom la kite plan piknik ke potluck ke leh la ma masakkan nanti...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...