Tuesday, May 3, 2011

AFif da PuLaNg.....


Akhirnya pulang gak la baby mucuk aku tu utk semester break jam 3.45am (Ahad, 1/5/2011) kat Hentian Duta. Ngam2 lak aku mmg set alarm clock aku kol 3.30am. Ble aku dpt je kol kata dia da sampai kat Tol Duta aku trus gi amek dia, excited sgt.


Aku sampai je ujan baru nak mula, sebbaik baby aku xbasah sgt, kalo tak aku leh agak mesti moncong molot dia sedepa sbb masa tu dia tunggu kat luar, tepi jalan yg aku lak trus msk sampai entrance gate Hentian Duta....ni sume sbb miss-communication. Yela upenya selama ni mmg bas tu xmsk dlm, dorang turunkan passengers kat luar je.


Sbb aku terblurr2 xtau mana tmpt dia maksudkan (yo la pepagi ni otak pon beku sket), dia kata tgu je kat situ dia yg dtg kat aku. Sian lak aku tgk dia bawak 4 beg berat2 lak tu.


Blk2 je dia trus on9 pas solat Suboh. Komain agi dia balas dendam sbb bape mgu xdpt on9 katanya (during study & exam weeks).


Kali ni baru dia puas on9 sbb da ada modem wireless. Dulu aku hanya ada modem 1-to-1 pc jer, so kena gilir2 guna la. Ble da ada modem wireless ni dia asyik lepak lam bilik jer. Kuar hanya utk makan, tgk tv cite yg dia minat & solat jer.


Sbb aku xbape sihat so aku bnyk rihat & aku biarkan je dia. Ble dia bangun je kami trus gi brunch & igt nak gi bli brg2 dapur (yela sejak dia xde aku jarang gi beli pon, ye la jarang2 masak, hehehehe). Tapi ble sampai je kat supermarket tgk banyak sgt keta & ssh nak cari parking, Afif kata gi blah ptg sket la. Tapi xjd gak kuar.


Blk2 je aku trus tdo sbb mmg msh xsihat. Sebbaik Afif pon enjoy on9 & dia xkesah sgt nak kuar ke mana2 (w/p aku mula2 plan nak kuar gi mana2 ngan dia). Mlm tu pon dia tdo ntah kol bape sbb msh enjoy on9.


Isnin (2/5/2011) tu mmg dia bangun lewat sgt, sebbaik aku msh xsihat. Ntah ngape la aku rasa lemah & xberdaya je nak kuar jalan2. So aku biarkan je dia on9 lelama, dpt gak la aku berihat. Bekpes aku da siap2 beli utk dia (aku xselera nak mkn). Tu pon dia makan da tghari (mmg dia jenis ssh sket nak bekpes awal sbb leh skt perut).


Pas dia mkn kami kuar gi beli brg2 dapur & masa ngah beli2 tu aku rasa cam nak pitam je tp ttp aku gagahkan gak badan tu. Blk2 je aku rihat dulu sblm aku start masak. Aku hanya masak simple sbb xlarat sgt...just msk 2-in-1, Masak Lemak Udang Cili Api + Lobak Putih. Mgkn dek penangan lobak putih tu kot arini aku bangun ngan badan yg segar & lebih sihat, alhamdulillah. Smpt gak la aku panaskan nasi & lauk yg aku msk lewat ptg smlmnya utk Afif. Itupun ntah kol bape dia makan nanti.


Pg td pon komain liat agi nak kejutkan dia...ntah kol bape dia tdo mlm tdi. Tapi aku paksa gak dia solat subuh dulu sblm tdo semula.


So, ble da sihat2 ni, aku pun mula la ligat semula memelan2 (rosak bahasa hehehe) apa2 xtvt yg patut utk kami habiskan bersama, hehehe......(hopefully jadi la sume plan ni).




Shikin JD : Aku rasa singkat sgt masa sbb kata Afif dia hanya ada 2 minggu jer sblm dia kena blk semula ke kolej utk bantu kemasukkan pelajar2 baru. Apa la sgt masa 2 mgu yg dpt kami habiskan bersama kan, lainla kalo aku cuti sepjg tempoh tu. Tapi aku da apply cuti 2 hari. Hopefully approve lar (big boss lak coti, so ngah menyaspen ni tgu ntah approve ke tak). Fuhhhh....ptuiiii !!!! *jampi Mak Esah*





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...