Monday, September 1, 2008

Permulaan bulan Ramadhan al Mubarak

1 September 2008 juga bersamaan dgn 1 Ramadhan merupakan permulaaan hari mengerjakan ibadah puasa. Tapi malangnya aku tidak dpt bersama2 utk sama2 berpuasa kerana ke'uzuran'. Sudah 2 thn berturut aku camni, geram jer tapi apa nak buat dah mmg lumrah seorang wanita.

3/4 hari ku berjalan dgn lancar tetapi ble menjelang petang aku mula rasa tidak enak perut & aku mengambil keputusan utk berbaring. Makin lama sakit tu tak jugak hilang sehingga baru aku sedar bhw aku kena gastrik. Yela aku mmg tak selera makan & kalo fikiran ku runsing gastrik ku mudah dtg. Mujur aku ada menyimpan ubat gastrik yg dibekalkan oleh dr semasa aku stress. Dr tu dah jangka gastrik akan muncul.

Apabila semua telah berbuka puasa aku terima panggilan dari Ajoy yg bertanyakan diriku samada sudah makan atau tidak. Aku memberitahunya bhw aku gastrik & ketika tu mmg dlm keadaan kesakitan. Dia telah mengatakan kalo la sorang lagi anak angkat ku Chuna tau tentu dia akan susah hati & marah kepada ku yg tidak makan. Tapi nak buat camne kan? kalo dah tak berselera. Untung aku mempunyai mereka yg menyayangi & mengambil berat akan diriku.

Aku hanya menjamah 2 bijik kurma yg aku rasa sudah cukup kerana mempunyai tenaga.

Mereka merupakan anak2 angkat kesayanganku termasuk seorang lagi iaitu Jimmie. Walaupun Jimmie seolah2 telah 'jauh' dariku aku ttp menyayangi dirinya & selalu berdoa agar dia akan sentiasa selamat & dilindungi Allah....amin. Begitu juga kesemua anak2 angkat ku.

Tak lupa juga anak kandung kesayanganku Afif yg mmg rajin berpuasa & bersolat. Alhamdulillah rasa sejuk aku mengandungkan dirinya.

Disini aku ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan al Mubarak. Semuga bulan ini memberi keberkatan kepada semua.....amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...