Monday, September 15, 2008

Chuna ku Sayang

Salah seorang anak angkat ku Chuna yg berada di Besut, Terengganu berusia 20 thn telah disyaki mengidap penyakit barah otak. Tamparan yg kuat semasa aku diberitahu olehnya pada 14/9/2008 semasa berbuka puasa dgn rakan2 nubies. Benarkah apa yg ku dgr???? Ya Allah kau berikan la kekuatan kepada hambamu ini.

Aku berdoa agar kekuatiran tersebut adalah tidak benar.

Aku diberitahu bahawa dia telah terbaca surat doktor yg disimpan oleh ayahnya berkenaan penyakitnya itu semenjak berusia 16 tahun. Sehingga ke harini dia tidak memberitahu keluarganya bahawa dia telah mengetahui isi kandungan surat tersebut. Kebelakangan ini, dia sering mendapat sakit kepala yg amat teruk dan pada 14/9/2008 semasa dia ke hospital dia telah ditahan di wad tapi dia tak ingin tinggal disana & terus pulang.

Yang aku risaukan kerana dia langsung tidak memberitahu keluarganya ttg penahanannya di wad pada haritu kerana keluarganya tiada di rumah. Adooooi apa yg patut ku lakukan. Aku telah menasihatkannya agar memberitahu sahaja kepada keluarga kerana penyakitnya itu bukan la sembarangan penyakit.

Aku sering bersms & menelefonnya utk mengetahui kabarnya dari masa ke semasa. Aku risau jika apa2 berlaku kepadanya. Jika dia tidak mengangkat panggilan dariku, hatiku mesti berdebar2. Ya Allah kau lindungi lah hambamu itu & sembuhkanlah penyakitnya......amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...