Saturday, July 2, 2011

What FreNz r FoR.....





Aku pilih topik ni sbb aku nak luahkan apa yg terbuku kat ati ni demi sorang kwn yg pernah rapat dgn aku satu ketika dulu yg ku panggil sahabat. W/p skang ada jurang yg amat lebar renggangnya sbb masalah2 yg sukar dimengerti tapi aku ttp menganggap dia sahabat aku.


Adakah dia yg bersalah atau aku yg menjadi puncanya???


Aku pernah ada ramai kwn2 tapi x sume yg boleh ku anggap sbg sahabat. Ni bukan la sbb aku terlalu memilih bulu tapi sbb aku ssh nak rapat dgn seseorang yg leh 'blend' dgn cara aku yg mgkn sukar dimengerti. Aku x cerewet tapi kdg2 aku ssh nak masuk 'line' org yg x kena dgn cara aku atau yg leh trime aku seadanya.


Bkn jugak sume org2 yg rapat dgn aku adalah org yg tepat sbb kdg2 pendapat & pendirian serta cara kami jauh berbeza cam langit ngan bumi tapi mgkn kesesuaian ataupun ada 'chemistry' tu yg wat aku kekal berkwn dgn mrk.


Apa yg aku nak tegaskan kat sini adalah sorang sahabat yg baik akan saling igt-mengigtkan antara satu sama lain. Msg2 akan cuba menegur sesama sendiri sekiranya salah sorang melakukan kesilapan atau sekiranya perlu.


Aku rela ilang sorang sahabat yg membenciku sbb da tiada kesefahaman dari diam membisu tanpa menegur sekiranya aku rasa dia telah 'jauh' di jln yg berliku.



Dlm hal ni bkn la aku mendabik dada bahawa aku saja yg betul & benar. Aku jugak manusia biasa & aku perlukan sahabat aku pula menegur sekiranya aku pula berada di alamat yg salah.




Aku berharap sahabat aku akan paham dgn apa yg aku cuba terangkan, bkn la aku ingin mencampuri idupnya tapi aku sekadar memberi pandangan & aku tak mahu dia tersilap percaturan.



Aku tak takot sekiranya dia membenci ku seumur hidup sbb aku benar2 ikhlas. Sekiranya itu berlaku aku berharap dia akan sentiasa bahagia dlm apa juga yg dia fikirkan benar & betul.



JAGA DIRI KAMU !!!





4 comments:

ShazlanShazabi said...

n3 yg mengesankan..isk isk isk...kiter serupa jer kak kikin...for good time, and bad time ill on your side forevermore..thats what fren is for...

Shikin JD said...

Tol tu Shaz,

Dlm bersahabat kena ada ciri2 ni :
~give-n-take
~saling perlu-memerlukan
~saling amek-berat
~saling melengkap antara satu sama lain
~toleransi
~tegur-menegur

Gado2 tu besa lar, kalo ada chemistry atau ngam kite tentu ssh nak 'berpisah', ttp cari-mencari...

*muah muah*

ShazlanShazabi said...

Kawan 2baik saya semua duk jauh2 dan jarang bersua muka..mujur sekarang ada FB..rasa dunia kecik jer kan..sekarang susah untuk saya cari bestfiend yg betul2 ngan dengan kepala saya dan boleh trima seadaanya cara saya..kalau dorang ok maka saya ok jer dengan dorang tapi tu lah..

Shikin JD said...

FB ni ada pro & con
Ada kebaikan ada keburukan
Kdg2 leh mengeratkan, kdg2 lak sebaliknya
Kena pandai memanfaatkannya

Cam akk secara peribadi da kurang kat FB...

Pd akk biar kurang kwn asal kwn2 yg ada tu benar2 jujur & leh terima kite seadanya...

*muah muah*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...