Monday, November 24, 2008

Michael Jackson Akhirnya Peluk Islam


LOS ANGELES, 21 NOV 2008:
Sebelum ini gosip pernah tersebar mengatakan superstar Michael Jackson sedang mendalami Islam malah sudah memeluk agama suci itu. Namun tiada kesahihan tentang khabar angin berkenaan.


Semalam, sebuah akhbar di Amerika Syarikat melaporkan penyanyi lagu Beat It akhirnya sudah memeluk Islam di kediaman seorang rakannya di Los Angeles, pada minggu ini.


Laporan itu berkata, upacara itu berlangsung di kediaman pemuzik album Thriller, Steve Porcaro dan disaksikan beberapa rakan seni lain termasuk pendakwah Yusof Islam atau Cat Stevens. Sebelum ini, Michael adalah bekas penganut mazhab Kristian Jehovah's Witness.

Difahamkan, Michael, 50, mengucapkan dua kalimah syahadah di depan seorang imam yang dijemput ke upacara bersejarah itu. Michael kemudian bersetuju menggunakan nama Mikaeel, iaitu salah nama malaikat dalam agama Islam.

Sebelum ini, abang Michael iaitu Jermaine Friday, terlebih dulu memeluk Islam pada 1989 dan sejak itu penyanyi lagu Heal The World itu mula menunjukkan minat terhadap ajaran Islam.

Satu ketika, selepas Jermaine pulang dari Tanah Suci Makkah, dia menghadiahkan Michael beberapa buku tentang ajaran Islam dan pada saat itu Jermaine semakin yakin bahawa satu hari kelak, pintu hati Michael akan benar-benar terbuka untuk menjadi seorang muslim.

Sementara itu, minggu depan, Michael dijadual memberikan keterangan di sebuah mahkamah di London berhubung tentang ganti rugi berjumlah US$7 juta kepada putera kedua Raja Bahrain, Sheikh Abdullah Hamad Al Khalifa.

Sheikh Abdullah mendakwa beliau memberikan sejumlah wang kepada Michael untuk menghasilkan sebuah album di bawah label syarikatnya selain sebuah kereta mewah Rolls-Royce berharga US$120,000.

(sumber dari www.murai.com.my) link

Shikin JD :
adakah benar berita ni???
...adakah ini satu pelarian terhadap masalah2 yg sedang dihadapinya???...adakah Michael Jackson ikhlas memeluk agama Islam??... kite biarkan persoalan ini antara MI dgn Allah, sapa la kite utk mempersoalkannya...semoga dia benar2 ikhlas & Allah telah memberikan dia taufik & hidayah serta menambah seorang lagi umat Nabi Muhammad


4 comments:

Anonymous said...

harap die pelok Islam dengan ikhlas kan ma... kerana Allah bukan kerana hal laen...

Shikin JD said...

betol tu
mgkn dah sampai masanya dia mendpt jalan yg benar

Zam said...

Alhamdulillah
Yg lain tu, terserah pd Allah
('',)

Zam said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...