Tuesday, November 18, 2008

SahAbaT kU - eP 2


Dlm hidup ni kite tak leh bersorangan. Kite memerlukan org2 disekeliling kite utk menemani hidup ni. Tak kisah la samada keluarga, rakan2, jiran2 etc. Utk melakukan apa2, kite perlu bekerjasama & berbincang utk mendpt keputusan atau hasil yg baik. Org lain adalah cermin kepada diri kite sendiri.

Igt tak lagi aku pernah menulis ttg sahabat di eP 1 : Sahabat Sejati [klik ke link ni].

Aku ada menghuraikan bhw aku mempunyai seorg sahabat yg aku amat sayangi & juga sedang cuba mengenal-pasti rakan2 yg boleh ku jadikan sahabat yg boleh bersama2 dgn ku. Pelbagai ujian yg kami tempuh.

Yela nak memilih sahabat bkn macam pilih ikan dipasar. Bkn bermakna aku ni terlalu baik tapi utk bersama2 menempuh hidup kite saling perlu memerlukan antara satu sama lain.

Aku telah mendpt jawapan tersebut dari seorang lagi sahabat yg aku sayangi. Aku berharap agar persahabatan kami akan berpanjangan, sehingga selama2nya & ke akhir hayat. Semuga dia pun tabah bersama2 ku. Aku mmg memerlukan dia di dalam hidup ni. Aku juga berharap mendpt bkn seorang lagi sahabat malahan lebih ramai.

Sahabat ku, tabah la jika kau sayang padaku. Kerana hidup ku mempunyai pelbagai pancaroba & onak yg mungkin akan mengganggu hidupmu sekali. Harap kite dpt mengatasi sume tu spt yg kite telah sama2 berjanji utk sama2 menempuhnya. Insyaallah.....amin.

Dgn adanya diri mu aku berasa sgt beruntung. Semuga persahabatan kite tidak tercalar & tergugat dgn apa2 juga rintangan yg menanti di hadapan. Sama2 kite tempuhi & hadapi samada dlm keadaan suka atau pun duka. Sama2 mengatasi apa juga perkara yg melanda hidup kite.

Aku pun bkn tamak kerana disaat2 kau pula memerlukan, kau tau aku dimana. Kite kan sahabat. Insyaallah...amin.

Terimakasih.....terimakasih....terimakasih Sahabat

Aku Sayang Kamu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...