Saturday, June 18, 2011

InTerNatiOnaL PaSSporT....


Seharian aku kat luar arini. Pepagi gi Jabatan Imigresen (Wangsa Maju) ngan Along & Adek. Efficient gak lar sistem Jabatan Imigresen Malaysia skang, syabas !!!! Dlm masa 2 jam sume settle....alhamdulillah.

Gambar ehsan pacit gugel

Gambar ehsan pacit gugel


Lupa nak gitau, senarnya aku gi sana sbb nak renew passport aku. Kebetulan Along & Adek pon nak renew gak so aku pon rasa elok aku gi sekali sbb ada lah kwn nanti, xde la tercangak sana-sini sensorang & xboring la kalo kena tgu lelama kan? Tu la smlm kelam-kabut aku gi amek gambar.


Passport lama & baru aku


Cite psl amek gambar smlm tu mmg ssh tol, puas aku pusing2 kat pekan area uma aku sume kedai2 gambar yg ada da tutup kedai (gulung tikar). Last2 sebbaik ada 1 kedai tu yg merupakan kedai gambar terawal (yg pertama di kwsn uma aku) msh beroperasi. Kata tokey kedai tu katanya dia da beroperasi selama lebih dari 30 thn & mmg skang ni kedai2 gambar ssh nak maintain sbb kekurangan pelanggan yg da beralih ke digital photo.


Ok, pas da dpt passport memsg kami sepakat gi ronda2 & shopping kat Jusco Alpha Angle. Pastu kami singgah plak kat uma Angah (my 2nd sister) kat Damansara Damai. Makan agi kat sana, ye la xtahan godaan Asam Pedas Tulang angah tu kot, hehehe. Almaklumla aku pon da lama xmkn nasi kat uma.....



Shikin JD : Arini (18/6/2011) merupakan ulang tahun ke 3 blog aku....xsangka dulu blog yg merupakan tmpt aku saja melepaskan minat menulis (yg nan hado) bertahan sampai ke arini. Mula2 mmg aku open for public tapi pastu aku tutup pintu atas alasan aku mahukan privacy. Tapi akhirnya aku buka semula ble keadaan aku lbh selesa sampai la skang ni. Semoga blog ni dpt menjd tmpt aku melepaskan tension & berkongsi cerita ttg diri aku atau perkara2 yg aku ingin kongsikan. Semoga pengunjung2 blog ni (yg ada bape kerat je ni, hehehe) akan berpuas hati dgn penulisan ku.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...