Friday, June 3, 2011

AFiF is At Home Now.....


Arini Afif blk cuti ujung minggu. Cam aku cite aritu dia blk utk amek brg2 yg maseh tinggal sblm dia gi course aritu. Aritu dia hanya bawak brg sket sbb dia kena gi course utk PMDS. So, brg2 lain tu dia baru nak amek pas settle sume registration utk new semester.


Semester baru da mula mgu ni. Sebbaik arini xde kelas tapi sbb dia xnak blk siang sbb nanti ssh nak solat Jumaat, dia blk pas solat td. Amek ticket kol 4.30pm tapi besa la bas hanya jalan jam 5.00pm.


Baru lepas amek dia. Mula2 aku tunggu dia kat Hentian Duta cam slalu tapi ntah apa sbb tiba2 driver tukar haluan & benti kat Pudu Raya. Sebbaik Afif tak panic sbb tu 1st time dia turun kat sana sendirian.


So, dari Hentian Duta aku trus drive ke Pudu Raya, sebaik xbape jem so Afif kata dia tunggu kat depan A&W, Cahaya Suria. Senang sket kat situ.


Pasni aku kena tunjuk bnyk tmpt kat KL ni agi cam mana ceruk2 jalan, masjid berhampiran & camne nak gi opis aku. So, kalo dia blk siang & turun kat Pudu Raya leh dia gi opis aku kalo dia nak balik sama.


Ye la aku dari dulu mmg xbenarkan dia gi merayau xtentu hala kat KL ni. Kalo dia nak gi mana2 aku akan tanya details & aku kena make sure ngan sapa dia kuar. Kalo dia xde kwn aku akan temankan dia. Yela bdk2 skang ni bkn leh bagi bebas camtu je, nanti dia da sedap merayau dia da xnak dok umah.



Biar la dia lambat blajar sume tu & ble da bersedia saja cam skang ni. Aku xnak nangis kemudian ari.....






2 comments:

Lan LoloQ said...

samalah seperti diriku ini yang begitu naif akan dunia luar..matilaaa..siyess umur 20'an saya baru pandai jln2 KL...

Shikin JD said...

Jgn kata kamu org luar, akk anak KL yg da tua bangka ni pon msh sesat2 gak kalo msk KL hehehe....

Yg akk tau ialah jalan2 cam pulang-blk opis atau sket2 jalan yg akk slalu gi je...PJ/Shah Alam pon slalu sesat gak walau da berpuluh kali gi....kdg2 kena berpeta2 bagai kalo nak kemana2, hahaha....*muah!*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...