Saturday, June 11, 2011

JoM SeNyUm & KeTaWa....


Kowang da senyum & ketawa tak arini?


Kowang tau tak ketawa leh turunkan tekanan darah tinggi/blood pressure (BP). Patut la aku jarang dpt BP sbb aku kaki gelak & ketawa (kena pon eg. time peknen kena 2 kali, awal & ujung pregnancy). Sbg bonus, ketawa baik utk sistem kekebalan tubuh tau !




Kalo ssh2 sgt nak ketawa tu rajin2kan la tgk Maharaja Lawak tu atau apa2 program lawak yg ada kat TV atau baca bacaan lucu yg leh wat kowang automatically senyum & ketawa.



Ketawa bkn aje murah (senarnya FOC xyah kuar duit pon) & baik utk BP tapi leh wat kowang awet muda 8 taon dari usia sebenar (cam aku, hehehe). Ni bkn aku ckp tau tapi adalah kajian saintifik yg telah dibuat. Patut la aku nampak jauh lebih muda dari usia sebenar. hahaha...*matiler msk bakul angkat sendiri*



Lagipon kalo kowang asyik dok masamkan muda, kowang akan gunakan otot sebanyak 64 berbanding ngan 18 je kalo kowang senyum. So mana lebih baik, tentu la senyum kan? So, senyumlah setiap hari.


Jgn ketat2kan muka tu nak senyum atau ketawa


Kalo kite rajin senyum & ketawa ati pon senang & relax (bkn pd diri kite aje tapi org yg kite senyum & hiburkan ati)....so, dpt la release tension sket khennn.....Lagipun senyum tu SEDEKAH & sedekah itu PAHALA.

Malique feat. Najwa pon ada nyanyi lagu pasal "Senyum"

Antara liriknya :


Senyum

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit


Senyum
Tak perlu kata apa-apa





TAPI ELAKKAN DARI SENYUM & KETAWA MENGEJEK




Shikin JD : Last kopek cuti skolah (arini) ada bnyk wedding invitations, 2 kat Kuantan, 1 Lumut, 1 Ampang.....tp dpt gi kat Ampang je. W/P PMS tp gagah2kan gi sbb my lil-sis yg drive, kalo tak mmg xgi lar jawabnya.....Tu pon pastu my br0 ajak gak gi Lumut tp cancel sbb tkt nanti time blk sangkut lak jem.....


2 comments:

azah_rohaizah said...

ada satu kisah tau Kikin
2 sahabat baik nih bergaduh...sehari dua xbertegur sapa, sampai makan setahun walhal satu tempat kerja..( ni kes nak sapa mulakan tegur dulu la nih..tapi ego )

so satu hari tu si A tersenyum kat B..dan B pun balas..tanpa kata2 mereka berbaik semula macam dolo2...

see magic nya senyuman...

muah muah muah... cemolot petang2

Shikin JD said...

Tol tu Zazah,

Sbb EGO la msg2 xnak mengalah
Tapi kdg2 ble salah sorang tu kurangkan sket keegoaan tu, tentu yg kusut akan kembali terlerai...

[mende ni i pon alami gak :(( *nanges*, lom jumpa jln berbaik2 semula sbb msg2 ego, ermmm]


*poloks...coms...muah!!!*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...