Tuesday, June 28, 2011

@#$%^&* TeNeT PrObLem....


Da msk 4 ari aku xdpt nak bertenet ngan aman kat uma sbb streamyx yg aku langgani ada problem Senah weiiiiii !!!! Sejak 24/6/2011 ptg aritu tup2 aku xdpt nak on9.




Esoknya kan Tipah aku kol Streamyx@TM wat aduan & dptkan sket info sebab-musababnya. Customer service staff dorang (pompan) pon bantu la aku cek apa puncanya & ble da wat test tu-ni, modem aku xde problem & kemungkinan besar sebab cable kat luar. Dorang gitau sume ni akan amek masa lbh-krg 72 jam utk diatasi (?).




Tapi sampai la arini Joyah oiiiiiiiiii, hampeh, ttp xdibaiki agi. Smlm ptg aku da kol semula tanya status tapi dorang bagi ntah apa2 tah alasan sampai aku give-up & trus letak tepon....
"minta maaf cik, kami xdpt nak cek status report cik tu sbb system kami down"....pulakkkkkkkkkkk, hampeh tol.



Sakit ati sbb slalu aku komain agi puji line streamyx yg laju & jarang bagi masalah kat aku, tak cam lain2 broadband
(xyah la aku sebut 1 persatu) yg service mcm @#$%^& *carut*.


Streamyx ni kalo aku report slalunya cpt je dorang dpt atasi sume masalah2 tapi kali ni mmg too much lar.....
Lappy aku tu chap ayam & da nazak sesgt tapi still berjasa gak ngan aku. Tu aku still leh tahan agi. Tapi ble line ni plak ada problem sume ni wat aku rasa teramat @#$%^& *haaaaaa semputtttt*.


So, sbb sume ni la wat idup aku bercelaru bape arini, sunyi tahap gaban. Da la aku ni bkn la kaki rambu sana-sini, kwn pon xramai. Lbh2 anak pon xde kat sini, so ngan surf internet la aku meronggeng masa2 lapang. Da la aritu ujung2 minggu. Bosan sungguh idup aku skang Bedah woooooiiiiii !!!!!



Ble msk opis aku betul2 lenjan internet kat opis ni. Masa ni la baru aku rasa sonok & xsbr sgt nak dtg opis.....I love my office *tetiber* hehehehe *cam la xbiasa khennnn*



8 comments:

ayie said...

huhu kalau kat bahagian streamyx pon system down.. xpek nak buek apo la..

Shikin JD said...

Tu la Fik, camne ma xhangen masa kol smlm...xtau la betul ke atau dia da xtau nak jawab...sabau jer lar

aEdy S Muntaha Wagiman said...

bgatw kat dia.. make sure monthly payment bulan nie discount 80%!!!! klu tak.. boikottttt gak cam ASTRO!! muhahahaha

Lan LoloQ said...

sabaralah cik sabariah oii..kita ni sama jer..mudah merengserr bila ternet down..maxis bb saya pun tengah meragam jugak skrang ni..kalau susah2 sangat kita bakorrr jerr cik temah...

Shikin JD said...

Huwarghhhhhh, masalahnya da bayar sume bil2 tu...[smlm baru dgr kat news soh boikot bill Astro 4 bln] *meraung guling2*

Td dpt kol dari TM nak dtg uma esok pg nak cek my modem [kata dorang cable luar ok]...arap2 ptg ni da ok lar leh ma cancel coti 1/2 day esok...huhu

*muah muah!*

azahrohaizah said...

laaaaa

kiter pakai wifi pung poblem gak wehhh

3,4 hari ni memang sengsara giler...

*tetiba

dulu zaman tada tenet hidup pun kan?

*hugsssssssssssssssss

Shikin JD said...

Tu ler Cik Shazy oiiiiiiiii

Mmg awok ghase nak bako je TM tu
Ni baru baca ada org komplen psl Unifi lak, sama gak 2-3 ari gak katanya....

Tu ler awok ni 'bercinta' ngan tenet ni, mmg kalo sehari xjumpa mau cam putus urat kentot, hehehe...ce bygkan!

*muah muah!*

Shikin JD said...

Zazah,

Larrrr wifi gak ker?
Sama la kot problem seluruh Mesia ni line ngah 'demam'...

Dedolu mmg kite leh idop sbb mmg xde tenet, tapi skang ni xleh idop woooo...biau xde bopren asal jgn xde tenet, gitewwwwww...*sambil kirai2 rambut*

*muah muah!*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...