Sunday, December 7, 2008

sELaMaT hAri RaYa AiDiL aDhA


10 Zulhijjah merupakan Hari Raya Aidil Adha/Korban utk seluruh umat Islam di seluruh pelusuk dunia. Makkah sekali lagi menerima tetamu2 Allah yg bakal menunaikan ibadah haji, rukun Islam yg ke 5. Bile agaknya aku dpt kesana???

Masjidil Haram, Makkah Al-Mukkaramah

Setiap thn semasa aku kecik & kedua2 ibu bapa ku masih ada, kami akan menyambutnya dgn meriah. Tak kira samada Aidil Fitri atau Aidil Adha sama saja meriahnya. Lebih2 lagi selepas kedua2 mereka bergelar Haji & Hajjah. Tetapi makin lama sambutan makin kurang meriah, ntah mengapa. Lebih2 lagi selepas ketiadaan kedua2 mereka, kami hanya menyambutnya sbg berkumpul dgn keluarga sahaja w/p tak semua yg ada. Ye la kan, ada adik beradik ku yg berkahwin dgn org luar dari KL/Selangor, so dorang pun bergilir2 pulang ke kg suami/isteri msg2.

Disini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua pembaca2 blog ini & juga sesiapa yg mengenali diriku (w/p yg tak dpt msk ke sini). Tak payah aku menyebut nama2 kamu semua kerana aku tujukan kepada semua yg beragama Islam. Jika ada terkasar bahasa, kelakuan yg menjolok mata atau yg tersirat di hati kamu sume, aku dgn rendah diri mengambil kesempatan ini utk memohon ampun & maaf.


4 comments:

fadzree said...

mama, insyaAllah klu de rezeki, mama akn ke sana jgk....

fad dgn family pnya raya pn dh x semeriah dlu sjk arwh abah meninggal 3 thn lps....

Shikin JD said...

ooooo fad tak de ayah la?
yela takpe yg penting sambutan ala kadar & sederhana

mama mmg doa semoga menjadi tetamu Allah di Mekah tu

insyaallah kalo ada rezeki, amin

fadzree said...

btul tu mama,
yg pnting smbutan ala kadar n sderhana....
thn ni pn raya kat jb je...
x blik mersing psl x lps bnjir kat kota tinggi..

insyaallah, mna tau mgkin fad dgn family akn pegi skali dgn mama n family....

Shikin JD said...

insyaallah....aminnnnnnnnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...