Saturday, December 13, 2008

RoNda2 KaT kLCc


Mula2 aku ajak Afif gi Seremban utk tgk show majalah Hai yg ada Nubhan tu kat Seremban Parade esok Ahad, 14/12/2008. Bersemangat aku nak gi mula2 tu. Ye la da lama aku tak gi jumpa Nubies. Ble aku ajak Afif gi sama, dia terus setuju je, slalu dia mmg leceh sket kalo aku ajak ikut aku jalan2 lebih2 lagi kalo aktiviti2 Nubhan FC. Yela dia takot dia boring kot, yela dia kan ke pendiam sgt.

Tapi aku tak dpt gi Seremban atas sbb2 yg aku tak leh nak citekan. Demi menjaga hati seseorang, aku berkorban. So kira cam nak ganti la esoknya tu aku ajak Afif gi jalan2 kat KLCC harini, 13/12/2008 (Sabtu). Afif ajak naik LRT, so aku bawak keta park kat Terminal Putra Gombak.

Masa : 2.00pm - 2.30pm
Lokasi : Terminal Putra Gombak - KLCC

ke Terminal Putra Gombak


Afif beli ticket kami


Masa : 2.30pm - 3.00pm

Lokasi : - KLCC

Sampai je kat sana, aku rasa cam lapar sgt, so ajak Afif makan. Mula2 dia kata tak nak makan, nak minum je tapi ble tgk aku dah order makanan, tiba2 dia pun rasa cam nak makan gak. Aku makan Chicken Wantan Noodle & Afif, Kebab & Fries. Pastu kami gi Tanjung Golden Village (TGV) tgk ada cite best tak. Survey2 rasa cam bnyk dah fully-booked. So kami proceed gi PC Fair la kat Convention Centre.

Giant Xmas Tree


Chicken Wantan Noodle yg aku makan

Kebab & Fries yg Afif makan

Masa : 3.00pm - 4.30pm
Lokasi : KLCC - Pusat Konvensyen Centre

on the way to Convention Centre
melaut manusia

Wah, ramai giler la manusia2 yg nak ke PC Fair. Yela skang ni kan ke zaman IT. Setiap umah sepatutnya sudah mempunyai sekurang2nya 1 PC. Mula2 nak melintas je kat taman KLCC tu tapi dek kerana ujan, kena la guna jalan bawah. Jauh gak la jalan tu, berebut2 la nak masuk ke sana. Entrance kat bhg parking bay tu lak situ la kuar, situla masuk so mmg packed tol la.

situ la entrance, situ la exit

mula2 kami msk sini

Aku pusing2 mula2 igt nak cari battery utk laptop aku. Yela laptop aku tu kira nyawa2 ikan, kalo tak disambungkan ngan charger haram dia nak idup, so kalo nak bawak gi mana2 tak leh la jauh dari plug, hampeh!

Cari punya cari, susah tol nak jumpa. Ada yg ckp kena tgu sebulan la nak order sbb bateri tak leh simpan lama2 katanya., ada tu soh aku gi kat Low Yat cari, kalo camtu tak yah la aku gi PC Fair tu. Alang2 nak meniaga bawak je la sume. Last2 ada tak de aku belilah lagi laser mouse & earphone. Bkn tak de saja gatal2 nak ganti, hehehehe. Earphone tu leh la simpan kat ofis, yela pc kat ofis mana ada speaker, kalo ada haru la bingit msg2 nak dgr lagu kan?

laser mouse

earphone

Masa : 4.30pm - 7.30pm
Lokasi : KLCC

Jenuh gak la pusing2 gi exhibition halls tu, jauh2 gak la, sampai lecet2 kaki. Ble dah penat pusing2, kami balik ke KLCC semula. Cadang nak tgk wayang lak. Afif ckp tgk Wild Child je la ada show 7.30pm. Beli ticket lu pastu gi solat . So sempat la maghrib dulu. Sebelum tu lepak2 sbb kaki dah lecet & kepenatan. Adooooooi mmg la aku lupa lak pakai stocking tu yg tak tahan tu.

Masa : 7.30pm - 9.40pm
Lokasi : Hall 12, TGV

Best gak cite tu tapi aku cam kecut beku kesejukan. Da la baju nipis mmg tak plan nak tgk sampai ke malam tu, so tak bawak la baju tebal. Takpe la yg penting cite best, sabar je la.


Masa : 9.40pm - 10.00pm
Lokasi : KLCC - Terminal Putra Gombak

Da penat sgt malas nak jalan lagi, pas abis je show tu kami pakat nak pulang je la. Sampai umah dlm 10.10pm. Adoooi mmg penat giler, sbb bnyk jln.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...