Wednesday, December 10, 2008

rUnTuhAn TaNaH vs hATi


Kesah runtuhan tanah lagi. Kali ni kat Bukit Antarabangsa. Adoooi 2 kawan ofis aku terlibat. Dua2 tak dpt nak kuar dari kawasan rumah mereka kerana jalan dah tak ada. Nak kol pun tak dpt sgt. Ble ujan & ujan & ujan ni aku mula cuak. Bkn pasal tu je tapi di mana2 la.

Ni yg geram ni, dah tertulis oleh Allah bhw jgn musnahkan pasak bumi (bukit). Ni sket2 tarah...tarah, ble dah jadi camni baru nak sedar. Ye la kawasan bukit mmg la nampak cam high class sket tapi kena la fikir keselamatan. Jgn igt nak cantek je.

Sana sini berlumba2 nak tarah bukit2 nak jadikan penempatan. Lagipun sume tu dah musnahkan alam semulajadi yg cantek. Aku ske tgk bukit2.

W/p aku juga tinggal di kawasan tanah tinggi tapi kawasan kami ok sket sbb bkn bukit yg ditarah cuma kawasan berbukit. Kat depan umah aku dulu pemandangan mmg menghijau ngan bukit2, cantek sgt. Ble pagi lepas ujan atau sejuk nampak la cam kabus, cewah cam dok kat luar negara lak, hahahaha. Aku rasa cam nyaman je dok kat sini dari kecil tapi skang ni aku tgk bukit2 tu pun dah cam nak gondol.

Sampai bile la nak jadi camni???


Shikin JD : rasanya ni baru aku menulis dlm keadaan yg terlalu marah. Selama ni w/p aku disakiti aku ttp berdiam diri, aku bnyk bermain dgn perasaan dalaman ku sendiri je. Aku hanya menulis luka2 yg didalam hatiku.

Aku mmg tak ske nak balas2 nanti jadila sama taraf cam ngan org2 yg sakiti aku. Kali ni baru aku menjawab sket ngapa aku berdiam diri ngan segala 'tembakan' org. W/p sedih, pedih & perit ngan apa yg aku lalui tapi aku ske berdiam diri dlm tulisan ku.

Tak dinafikan aku mmg sedih, pilu ngan apa yg aku dpt selepas aku berbaik ngan org. Kdg kala cam sia2 je perhatian & kasih sayang yg aku berikan. Umpama madu dibalas tuba. Tapi camne pun aku mmg benar2 ikhlas menyayangi seseorang. Terpulang kepada mereka menilainya. Kalo itu yg mereka anggap, aku tak dpt nak berbuat apa2.

3 comments:

fadzree said...

sbar la mama, tu suma dugaan.... insyaAllah, kebenarn akn terungkai 1 ari nnti... juz doa je lh... jnji kita x kcau org sdh....

Shikin JD said...

dah lebih dari sabar ni...

fadzree said...

yg pnting mama jgn wat sesuatu di luar kwln... mama berdoa agr Allah membalas pe yg tlh sesiapa lakukn trhdp diri mama...

*fad x tau cite sbnr, tp fad cuma bg pndpt je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...