Saturday, December 6, 2008

HiDuP uNtuK bErSyuKuR


Maafkan aku, kira aku copy atau lebih tepat lagi, 'rompak'....hahahaha, tajok ni dari blog kawan Farell (maaf Farell, huhu) aZRaai@lidotsavadak (link) yg amat menarik perhatian ku. Farell pernah copy-paste mesej tu kat blog (link) dia gak.

Mesej yg Azraai tulis yg katanya dia dapat dari Bella (ntah btol ke tak aku ni...adooi aku ni kira rompak atas rompak, kekeke). Tapi aku rasa elok utk dikongsi, mende yg baik apa salahnya diperpanjangkan dok?

aZRaai@lidotsavadak wrote :

Hidup dalam dunia ini untuk bersyukur

Bersyukur kepada orang yang menyakiti kamu;
~kerana dialah orang yang menabahkan kamu~

Bersyukur kepada orang menipu kamu;
~kerana dia yang meningkatkan pengetahuan kamu~

Bersyukur kepada orang yang tidak endahkan kamu;
~ kerana dialah yang memupuk kamu berdikari~

Bersyukurlah kepada orang yang menjatuhkan kamu;
~ kerana dialah yang memperhebatkan abiliti kamu~

Bersyukurlah kepada orang yang menyeksa kamu;
~kerana dialah yang menguji kesabaran kamu~

Bersyukur dengan segala ujian dari NYA;
~kerana semuanya meningkatkan iman kamu~


Shikin JD : Amat mendlm pengertiannya. Marila kite sama2 renungkan, hayati & kukuhkan keimanan kite, insyaallah....amin.


credits to :
Farell,
aZRaai@lidotsavadak & Bella


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...