Monday, March 7, 2011

ADeiiiii, LaYan mY NieCes.....



Smlm, Ahad (6/3/2011) belah2 ptg, Along kol ajak kuar wak anak2 Adek (Tira & Trisya) gi jenjalan. Yela parents dorang (Adek & Nal) gi course kat Pulau Pangkor. So ketiga2 anak Adek (including Baby Q) dok uma Wan & Fariza (Wan pon gi course yg sama gak).


Dorang sume ok je kalo kena tinggalkan sbb da biasa lepak2 kat umah Wan & kami (kecuali Baby Q yg meragam gak masa nak tdo mgkn rindukan ibunya). Kdg2 sampai lupa dorang tu anak2 sapa, lebih2 kalo wak dorang gi jenjalan, mmg abes la kena 'ketuk' dek depa. Tapi aku sorry la, Mak Yang kedekut, hahahahaha.....(ekceli aku xske manjakan bdk2 kecuali Mak Long lar, bagi je apa2 kat dorang tu, kalo ngan their own parents kemsalam la nak layan sume mende).



So, mula2 igt nak gi Taman Layang2....tapi aku tau mesti xdpt gi sana sbb ssh nak cari parking. Ble lalu je kat sana mmg betul sangkaan ku, ye la kami kuar pon da lewat (@ 5.30pm). So, si Trisya dok demanding ajak gi OU. Aku 4low je sbb da boring dok umah (w/p xbape sihat - sakit powot).



Tapi last minute kami tukar venue ke Ikea (saja nak cuci2 mata tgk brg2 & kalo ada yg berkenaan baru beli). Kebetulan lak mmg ada sales kat situ. Msk2 je bdk2 tu da nampak dulu sand coloring corner
, xsempat aku nak warning kat Along soh konar tmpt lain (biasa lar, kalo ngan parents dorang mmg xdpt lar sbb abes masa kat situ jer).




Trisya ngah menunjukkan bakatnya




Tira beria2 mengaler


Penat & rihat sekejap



Mmg da dijangka.....kami abeskan masa lama situ jer. Tapi last2 aku pon enjoy sama, hahahahaha (yo la dolu kocik2 mano ado camtu kan!).


By Trisya


By Tira



Pas abes sume tu, dorang sibuk lak nak berbelon2 bagai, bkn murah pon tapi Along layankan jer. W/p masa da bnyk abes kat situ Along still ajak gak aku gi ronda2 kat Ikea sbb da sampai situ. Bdk2 tu lak da nampak playground, so kami tinggalkan je dorang sbb lebih senang nak ronda kat Ikea nanti. Agipon kat playground tu ada care taker/baby sitter yg khas, so selamat sket.


Tapi ada masalah sket, sapa nak hold belon2 yg dibeli tu sbb kalo tinggalkan kat playground tu tkt pecah cam kata care taker kat situ. So, sapa yg jadi mangsa utk bawak belon2 tu? Aku lar jd mangsa keadaan....cissssssssss !!!!! Malu gak la sbb masa aku wak belon2 tu org pandang2 gak la sbb masa tu bdk2 tu xde ngan kami, so org anggap cam belon2 tu utk aku, hehehe.



Masa ngah ronda2 tu aku separuh ati je sbb perut ku makin sakit, tapi jalan gak lar. Sebbaik kami ronda xlama sbb Along pon cam da penat. Ada la dia beli sket2 brg, tu pon kecik2 jer. W/p aku senarnya mmg nak gak cari brg utk wedding kawan yg akan kawen this wiken tapi sbb xbape sihat aku xdpt nak cari apa2 pon.


Pas da selesai ronda2 tu kami amek bdk2 blk. Pastu Along decided nak makan kat Ikea tu je (mula2 nak makan kat tmpt lain) tapi dek kepenatan malas nak jalan jauh agi. Masa makan sempat gado2 ngan bdk2 tu, tau2 je la bdk2kan makan pon bersepah2, kalo ikutkan aku mmg nak suapkan aje dorang sbb xcaya kat dorang (cam ngan Afif dulu sampai besar makan bersuap, hehehe). Agipun bdk2 ni kalo bersuap makannya lebih banyak msk mulut dari bersepah & lbh cpt selesainya.


Pas abes makan2 tu kite org balik....(cam karangan bdk2 skolah, hahahaha).



Shikin JD : Layankan jer la bdk2 tu....sian agipon dpt gak lepaskan rindu kat Afif kan???




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...