Friday, March 25, 2011

FiRe DriLL....


Smlm 24/3/2011, tibe2 kami dikejutkan dgn laungan dari speaker di ofis msg2 yg meminta kami kosongkan bangunan atas alasan ada kecemasan.


Kami sume terpinga2 sbb sepatutnya latihan kebakaran @ fire drill dijadualkan pd minggu lepas tapi disebabkan cuaca yg xmengizinkan maka mrk batalkan. Kami mula2 da sonok sbb igt mmg da xjd fire drill. Rupe2nya mrk tunda.


Sptutnya tarikh fire drill dirahsiakan dari pengetahuan penghuni2 di bangunan tmpt keje kami. Tapi ttp gak 'bocor info', hahahahaha, biasa lar. Cuma smlm tu mmg betul2 berjaya dirahsiakan sampai ramai yg xtahu. So, aku ulang2 tanya kat Fire Marshall my dept samada 'itu' adalah kejadian benar atau fire drill. Mula2 dia pon tekejut & akhirnya dia kata fire drill.


Aku bkn la saja2 nak tanya tapi kalo betul2 aku nak angkut la brg2 peribadi aku kan???? (bkn nak selamatkan nyawa dulu, hahahaha). Sampai kwn aku wat lawak soh angkut komputer sekali, hihihihihi, hampeh!!!


Since smlm tu kira latihan kebakaran yg ditunda so xde la helikopter & keta bomba sgt, ahli bomba pun xseramai yg mula2 tu. Kalo mgu lepas jd latihan tu meriah la nampaknya dgn ahli bomba, polis, ambulan etc. Masa yg diambil pun sekejap je & xde la 'lakonan' cam slalu eg. 'kebakaran', 'asap' & ada 'mangsa2'. Smlm tu sekadar kami diarahkan berkumpul ditempat yg telah dikhaskan sekiranya berlaku kecemasan nanti.


W/p ada sedikit kesilapan teknik here-n-there tapi akhirnya sume berjalan dgn lancar & sume selesai dlm 1/2 jam saja. Tgk je la gambau2 kat bawah ni tapi bkn aku la yg amek sbb aku xbawak camera. Ye la aku xtau kan? Kalo tau mmg aku bawak punya, hehehehe. Since camera org, so pix aku mmg xde la, xyah nak cari2 mana aku, hahahaha (cam la ada org nak carik).













All pix credits to :

Mohd Nazri

Aena

Mustafa Ikwan


(tengkiu korang amek w/o permission kat FB)



Shikin JD : W/p hanya latihan tapi makcik penat taw.....turun dari 15th Floor with my high heel (mmg sengaja nak biasakan).....tegang urat kaki den !!!! Smlm mmg penat sgt, balik2 keje da pengsan w/p spatutnya gi teman my lil-sis gi shopping...hahahaha.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...