Wednesday, March 2, 2011

RiNdu Kwn LaMa....


Ble aku tulis psl kesah Allahyarham Sudirman Haji Arshad [link], tiba2 aku tingat lak kat sorang bespren lama aku masa tu, sorang gadis Cina yg bernama Christine Ho (kalo xsilap, sbb da lama sgt sampai aku terlupa namanya).


Kalo ikut umur skang, maybe dia hampir 40an atau da menjangkau 40an kot (aku da lupa gak bape umo dia tapi dia lbh muda dari aku lar).


Dia ni mmg cantek orgnya, kurus, tinggi lampai & ala2 model. (harus Itamrazali akan bunuh diri kalo dia tau kesantekan dia da ada pesaing.....*matiler la kalo dia baca ni, kena nyorok ni*).


Agipun dia mmg part time model, so x dinafikan cara dia dressing & grooming mmg stylo & glam abes lar. Dia ni kalo tgk lahiriah dia yg terlalu cantek tu cam xcaya je dia nak kawan rapat ngan aku dulu. W/p dia ni xske di perkotak-katikkan & akan melawan blk tapi ble ngan aku dia terlalu baik & kami xpernah bergado.


Paling aku ske ble ari Jumaat aje, dia pon sama beria2 pakai baju kurung atau kebaya cam aku gak, so mmg org akan sangka dia Melayu. Da la kulit putih, kurus & cantek ble pakai baju kurung/kebaya mmg menawan sgt.


Ble jalan2 ngan dia mmg banyak mata bagi tumpuan & siulan & paham2 je la .....sume utk dia je.
For sure la xkan kat aku kot, ye la aku ni kan ke berisi, xcantek & xglam cam dia tp aku xpernah jeles utk tu (lain la kalo si Itamrazali tu ada skali da tentu2 dorang kena 1-2-zoom msg2 kata siulan tu tuk dorang, hehehe).


Yg aku paling igt dia ni w/p glam tapi part makan dia mmg tekak Melayu. Dia akan mengekor aku gi lunch atau ble ada majlis makan sbb dia nak makan makanan Melayu. Tak leh dinafikan lar sbb mmg kat uma dia mak dia akan masak masakanan Melayu yg pedas2 cam Rendang, Asam Pedas etc. Tak dinafikan mmg Asam Pedas makanan kegemaran dia.


Kalo gi wedding pon dia lbh ske ke wedding org Melayu berbanding Cina sbb dia mmg xske makan b*** cam org2 Cina lain. Agipun dia xleh bau masakan dari haiwan tu dia leh muntah katanya.



Kalo ada majlis makan dia akan berusaha tarik aku ke sudut2 yg privacy sket sbb dia akan ajak aku makan guna tgn, hahahahaha. Katanya xkenyang kalo makan pakai sudu-garfu bagai.


Bkn part makan2 je tapi part bopren pon dia nak Melayu gak, dia xde selera ngan yg sekaum dgnnya. Bersilih-ganti bopren2 yg dia ada sumenya dari keturunan Melayu. Tp aku pon xtau samada dia kawen ngan lelaki Melayu atau sekaum dgnnya sbb da lama kami xjumpa.


Agi satu yg aku igt pasal dia ni, dia xleh berenggang ngan 1 brg yg amat dia sayangi sejak dia kecik agi. Brg tu adalah pemberian mendiang neneknya. Walau kemana dia pergi (even ke luar negara sekalipon) dia akan ttp bawa brg tu & pernah dia kena tahan ngn kastam masa kat airport & ble ditanya apa brg dlm bungkusan yg dia bawa tu, dia akan jawab...."ni bantal busuk saya & saya xleh tdo tanpanya"......HAHAHAHAHAHA, so cute. Mmg betul pon, pernah gak dia bawak ke opis dulu & aku tergelak ble tgk bantal tu.




Shikin JD : Walau di mana pon dia skang aku ttp berdoa agar dia mendpt taufik & hidayah dari Allah & berkawen ngan lelaki Melayu, amin.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...