Sunday, February 15, 2009

HaRi Yg PaDaT....

Sek. Men. Keb. Darul Ehsan, Selayang Baru (SMKDE) adakan kejohanan olahraga ke 14 (2009) kat Stadium Majlis Perbandaran Selayang (MPS). Sbb Afif amek bhg pertandingan kawad kaki (mmg tiap2 taon dia amek bhg), so kena gak la gi ni....pagi2 aku gi antar dia lu (ngan tak mandi lagi) kat stadium & blk umah lu wat keja (wat keja ke membuta balik? hahahahaha).

Pastu kol 9.30am aku gi ke sana semula & tgk2 jadual acara haritu, oooo acara kawad tu kol 10.15am, so ada masa, aku gi lepak sambil bekpes kat restaurant tak jauh dari situ. Bkn nak makan sgt pun tapi saja2 lepak sambil baca papers (sekali 2 papers aku li, Mingguan Mesia & Metro Ahad, takot boring hehehe).

Bkn nak makan pun abis la sepinggan mee hon/mee goreng, huhu...abis diet aku.

Pastu gi blk ke stadium...aik tak start2 lagi ke? Panas sgt, aku pindah ke bhg atas stadium tu, cari tmpt teduh. Ble da diumumkan acara kawad nak mula, aku turun lek ke bawah sbb nak cari angle amek gambar paling cantek...konon2 la, tapi tak leh lak gi amek bhg depan2, podacit guard tak kasi wei...

Takpe la aku tak kesah la, yg penting dpt gak la amek sket2 pix dia ngah kawad tu....Aik mana satu Afif ni, sama je aku tgk, maklumla dia pun da makin gelap kulit asyik berjemur je. Abis tak encem da anak teruna aku tu, da la malas nak jaga kulit, ngan jerawat dia lagi, kalo ikutkan ati mau je aku sental2 kulit muka dia tu, tapi dia tak nak lak aku manja2kan kulit dia....bdk lelaki, hmmm...

Pas amek gambar lebih kurang, aku kol dia la soh amek minuman & kueh yg aku bli utk dia, tapi tau je la bdk tu, mana nak makannya...dia soh aku simpankan utk dia je, alamat mmg sampai blk la tu tak makan....sbb pasukan Kadet Polis yg dia wakili tu wat persembahan yg pertama, so aku tak tgu lama lepas tu aku trus blk umah....penat & panas.

Blk umah, dok sandar kejap kat kusi mmg letih sket..dlm sandar2 tu terlelap la kejap. Pastu gi blk kestadium nak amek dia blk, tgk2 da sampai ke acara akhir penyampaian adiah...ngam2. Malangnya taon ni bkn taon Kadet Polis yg tewas kepada Kadet Remaja. Masa tu snap la 1-2 pix lagi...pastu ble acara abis, kami terus blk, tgk dia da tersandar dlm keta, kepenatan, kepanasan...tak yah tanya apa2, da tentu bolayan....sian kat anak manja aku tu.

So, msk je umah, terus dia 'pengsan' kepenatan...biarkan je dia.

Ptg Kyrun ajak lepak2, da lama tak jumpa kan? So, aku kol Angah Ruzi tanya dia free ke tak, kebetulan dia kata dia ada kenduri kat umah sedara dia, pastu leh la dia join...so aku amek Kyrun kat umah dia & kami tuju ke Tesco (Curve). Ronda2 dulu tgk2 apa yg dijual kat Street tu, pastu lepak2 kejap & cari makan, hehehe. Kami makan Prawn Mee (ni peberet dia & hubby dia) & hot lemon tea (ni peberet aku). Leh tahan gak la....sambil tgu2 Angah yg lom sampai.

Apa yg kami bualkan??? Biasa la kalo hot mamas berjumpa kan? Cite hal anak2 la apa lagi...ye la sekali sekala kena ada masa utk diri sendiri. Lama gak kami lepak2 pastu baru Angah moncol. Sambung borak2 lagi...macam2 cite lawak yg kuar la...dpt gak la release tension.

Kami lepak sampai la kol 9pm & pastu kami beransur dari situ & amek Shima kat tmpt keja dia & antar Kyrun & Shima pulang.....sonok lak abiskan masa lepak2 camtu sekali sekala.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...