Tuesday, February 3, 2009

uPdaTe : BiLek UtK diSeWa


Pencarian hampir ke penghujung. Setelah puas aku cari, selongkar, tanya kawan, akhirnya aku jumpa 2 tmpt yg aku rasa sesuai dgn kawanku itew...sapa orgnya??? Akan aku beritahu ble dia da berjaya 'sain kontrak' dgn tuan rumah, hehehe.

Kronologi Pencarian


Lokasi A
Mula2 aku terpesona ngan 1 post di blog B yg aku jumpa kat blog A. Aku pun antar emel ke address yg diberi tapi tak dpt jawapan. Tmpt tu mmg strategik & dkt ngan bakal tmpt kerja kawanku itew di TTDI. Tmpt tu di Mutiara D'sara.


Ble aku gagal dpt sebrg jawapan dari emel yg aku antar, aku cuba tinggalkan pesanan di blog B & blog A. Akhirnya aku dpt emel dari blogger A & dia beri no hp blogger B. Tapi aku ttp gagal mendpt sbrg jawapan dari hp itew & aku agak orgnya mesti kat luar kawasan (maybe overseas). Blogger A suruh aku msg saja hasrat tersebut ke blogger B.

Lokasi B
Melalui bantuan kawanku aku dpt 1 lagi rumah yg sesuai jgk kat Mutiara D'sara. Ble aku kol aje no hp tew, aku terkejut dgn loghat bhs org tew. Upenye org tew Bangla (hahahahahhaha).

Dia kata dia amat pembersih & cerewet cari bakal penyewa rumahnya...dia tak nak sewakan pada sebangsa dgnnya atau Indon sbb tau tahap kebersihan dorang. So aku fikir kalo da no choice amek je la rumah tu. Ble aku beritahu saja kawanku tew, dia pun terkejut & ketawa.


Mmg lucu la ble fikir2kan yg dia serumah dgn Bangla, hahahaha (sowi **z).

Tapi akhirnya pd 31/1/2009 trime reply msg dari blogger B yg beritahu dia out of town & akan kol blk ble dia da sampai KL. Lega.

So kawanku tew akan jumpa ngan bakal tuan rumah tu pada 5/2/2009 ni. Aku doakan dia akan bejaya menyewa di situ sbb dia da terpikat & terpesona ngan bakal rumah yg akan dihuninya itew ble dia msk ke blog B.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...